|

2010-08-20, 00:10
|
Reg.datum: jun 2008
Rykte: 4
|
Jag tycker er idé inte är så lysande, jag skall försöka förklara varför.
NY är en stad där man klarar sig alldeles utmärkt utan att ha bil. Ni kommer nog att vilja ha 4-5 dagar här i alla fall.
Resten av städerna vill man ha bil i, för det är äckeljobbigt att inte kunna ta sig någonstans utan taxi eller kollektivtrafik som inte riktigt håller svensk klass. Om ni skall studsa runt som du skriver så kommer ni mest att ha sett flygplatser i USA (de är rätt så tråkiga). Att flyga kust till kust i USA tar sex timmar, och ni har planerat två sådana resor. Bara det är ju två resdagar att säga bye-bye till.
Det är svårt att nå billiga ställen att sova på utan bil, och taxiresor och bussar blir rätt så dyrt i längden.
Jag rekommenderar istället att ni kanske startar i New York, är där några dagar, bilar sedan (eventuellt via Boston och kanske Niagarafallen) till Chicago. Därifrån flyger ni sedan till SF, bilar ned till LA och flyger hem därifrån. Det blir tre intensiva veckor.
Ett annat alternativ kan vara att ni börjar i Chicago, och bilar er nedåt mot Miami via Boston och New York, och sedan flyger hem från Miami och skippar Kalifornien.
Ett tredje alternativ är att ni börjar i Chicago, flyger till New York (tar eventuellt tåget till Boston över dagen) och sedan flyger till Miami för att sedan åka hem. Eventuellt hyra bil i Chicago och Miami för att se mer.
|
|