Hallå där, jag befinner mig just nu i Kalifornien och studerar och jätte kul att du kommer studera här.
Jag önskar dig först och främst lycka till med dina utbidning och hoppas du inte hamnar på waitlist som jag har fått göra osv.
För det är inte samma som i Sverige:S
I alla fall om dem inte tror dig så ska du kunna få ett intyg av skolan att du ska studera där så får vi se vad Ambassaden säger om det och testa uppge skolans adress för det gjorde jag.
Lycka till
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Det är så att jag hade planerat att studera marknadsföring i USA till hösten. Börja med 2 år på ett community college i Kalifornien.
Dock blev mitt visum nekat pga av att (för det första) tror de att jag åker dit för att arbeta (då jag första gången jag ansökte hade planerat att bo hos min gamla värdfamilj , där jag varit au pair de 2 senaste åren). Och för att min värdmamma ville sponsra mig utbildning, mot att jag betalar hyra till henne för att bo där.
Men detta blev nekat av den amerikanska ambassaden.
Jag ansökte en gång till, då jag hade fixat ny lägenhet, och pengar var lån från CSN och sponsring av min farfar. Dock nekade dom det igen för mig, till en stor besvikelse.
Anledning är att dom fortfarande tror att jag kommer åka dit för att jobba, och för att jag ska kunna ansöka igen (och förhoppningsvis få ett positivt besked nästa gång) måste jag ha någon form av bevis att jag planerar att återvända till Sverige efter det att jag är klar med mina studier.
Jag är 20 år, jag kom precis hem till Sverige nu i sommar, 2010. Eftersom jag inte kan börja skolan till hösten nu (som planerat) planerar jag att försöka igen till vintern 2011.
Vad kan, en tjej som jag, visa för bevis på att jag ska komma till Sverige. Det är mina avsikter att komma tillbaka, men jag vet inte riktigt vad jag kan ge för papper.
Ngn med förslag?
|