ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-11, 20:09

San F

Standard Var bo billigt i San Francisco?!
har letat mig fördärvad efter ett hyfsat boende i San Francisco. Som rubriken lyder så letar jag efter billigt boende. Dock inget vandrarhem eller ngt med delat badrum. Jag kommer att ha bil, så ngt med fri parkering hade varit toppen. Det gör inget att jag får gå en del och det funkar oxå att ta buss eller BART:en.

Jag är ute efter tips från er som tidigare varit där! Tack!!
Svara med citat

Gammal 2010-08-12, 00:07

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Nu är det några år sedan jag var i SF senast, men Days Inn Downtown sov vi på några nätter, och det var helt OK. Gångavstånd ned till stan, inga problem med bilen och rätt OK pris. Bra och rymliga rum. Kollade lite recensioner nu på nätet, och förutom en person som ansåg sig illa behandlad av personalen vid incheckningen så fick de bra betyg.
Svara med citat

Gammal 2010-08-12, 09:17

sasv100

Nykomling
sasv100 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
På Lombard street finns det ett gäng motell med fri parkering där du säkert kan hitta ett rum för $100 och uppåt.
Kolla denna site Lombard Street Hotels - Find hotels on Lombard Street in San Francisco, CA!
Svara med citat

Gammal 2010-08-12, 14:44

mondiano

Medlem
mondiano är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
Hej,
Här kan du jämföra priser på 200 hotell i San Francisco. Du bör hitta nåt som passar! San Francisco hotell USA: 227 billiga logierbjudanden
/M.

Gammal 2010-08-30, 22:25

MalinAW

Nykomling
MalinAW är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Standard
Jag bodde på ett ställe som hette Globetrotters Inn förra året. Det ligger jättecentralt, ca. två kvarter från Union Square.

Det, min vän, var jättebilligt. Alltså riktigt billigt. Jag har för mig att jag betalade lite över 100 dollar för tio nätter. Så har man inget emot dusch i det gemensamma köket och en rätt suspekt lukt från heltäckningsmattorna.

Kanske bör nämna att även om det ligger två kvarter från Union Square, Macy's, Tiffany's, Forever 21, och Market St, så ligger det på samma gata som medparten av stadens soppkök, och typ en gata ifrån Skid Row.
Gå inte ut på kvällarna om du inte har en bil parkerad jävligt nära, eller är i sällskap av tio biffiga tvåmeterskillar.

Men det är roliga människor som sköter stället, och det känns ändå som att man blir rätt väl omhändertagen, de gör sitt bästa liksom haha.
Och så har de en toalett som är helt inklädd i serietidningar! Skitcoolt!
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 22:31

MalinAW

Nykomling
MalinAW är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Standard
fast nu såg jag att du inte ville ha delat badrum o så.. jag tror det kan bli väldigt svårt att hitta nått med alla de kriterier du har. kanske sänka förväntningarna eller bo på hilton?
Svara med citat

Gammal 2010-09-02, 09:22

San F

Standard
nja, det finns ju annat än Hilton om jag vill ha eget badrum! Har hittat ett som ligger bra och kostar 1200kr/2 nätter. Känns hyfsat, gratis parkering och wifi. Men tack för alla svar!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8