ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-02, 04:45

Janne C

Thumbs up Lägenheter i New York
Vi tillbringade fyra nätter i New York i förra veckan. Eftersom vi var sex vuxna personer funderade vi en hel del på kostnaden för logi - det var svårt att hitta hotellrum för fler än två personer, och hotell på Manhattan är dyrt.

Vi fick tips på ett företag som förmedlar lägenheter i New York för semesteruthyrning, xxxxxxxxx. Där hittade vi en lägenhet med tre sovrum plus kök/matrum i Harlem för totalt drygt 200 dollar per natt plus ett engångsbelopp på 100 dollar för städning. Det är ungefär vad vi skulle behöva betala för en natt för ett enda hotellrum på Manhattan.

Mejlkontakten med förmedlingen fungerade mycket bra (kontaktpersonen var svenska, även om hon på grund av företagets policy var tvungen att mejla på engelska).

Och lägenheten visade sig vara utmärkt. Gammal (huset byggt 1892) och sliten, men stor, ren och funktionell. Kvinnan som hyrde ut översta våningen i sitt 19-rumshus var mycket hjälpsam. Om någon tycker namnet "Harlem" låter skrämmande så kan jag intyga att området var mycket lugnt och trevligt.

För att komma ner till centrala delarna av Manhattan tog det en stund med tunnelbanan. Och sista natten var det extremt varmt väder och takfläktarna var inte tillräckliga för att få en behaglig temperatur i rummen eftersom luftkonditioneringen inte var i gång ännu. Men det är egentligen de enda nackdelarna som jag kan komma på.

Om någon tycker det låter intressant så får ni en direktlänk här:
xxxxxxxxxxxxxxx

/Editerat av Admin. Uppenbart SPAM/Reklam.
Senast redigerad av Micke den 2010-07-02 klockan 08:18.
Svara med citat

Gammal 2010-07-05, 01:21

Janne C

Standard Vadå spam?
Jag blev ganska förvånad när jag såg att länkarna jag angivit tagits bort och mitt inlägg kategoriserats som spam. Jag har inte kollat exakt vilka regler som gäller för forumet, men jag tycker att jag helt enkelt hade ett användbart tips att ge, och jag förstår inte varför det skulle ligga något fel i det. Jag har tidigare ställt frågor på forumet och tyckte att jag skulle ge något tillbaka.

Jag har sett på andra inlägg att man nämnt namn på hotell så varför skulle en lägenhetsförmedling vara fel? Av de negativa sidor som jag faktiskt nämnde på slutet borde det vara uppenbart att jag inte är ute efter att göra reklam utan enbart rapportera vidare en positiv erfarenhet som jag just gjort, något som kan spara en hel del pengar för ett större sällskap som vårt.
Svara med citat

Gammal 2010-07-05, 06:55

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Du är inte ett sällskap som du påstår utan det är ju du som hyr ut rummen.
Svara med citat

Gammal 2010-07-06, 03:20

Janne C

Standard
Löjligt. Om du hade brytt dig om att kolla arkiven så hade du sett att jag tidigare under samma gästsignatur ställt frågor om limousineservice i New York och om rätt tidpunkt för att köpa flygbiljetter till USA.

Jag har inget som helst personligt intresse av att göra reklam för någon uthyrningsfirma eller lägenheter. Men är inte den typen av information välkommen här så finns det väl andra forum att vända sig till. Tack för mig.
Svara med citat

Gammal 2010-07-06, 06:29

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Du skriver som oregistrerad gäst, så det går inte se tidigare inlägg. Du skriver från en amerikans IP, nattetid svensk tid, så du är uppenbart inte den turist du utger dig för att vara utan bor i USA.
Svara med citat

Gammal 2010-07-08, 15:31

Janne C

Standard
OK, mästerdetektiven, men jag skrev faktiskt att jag var i New York i förra veckan, inte att jag åkte hem omedelbart efter. Nu är jag hemma igen efter två veckor i USA, så du får gärna kolla IP-adressen igen - den är svensk.

Eftersom du inte verkar vara riktigt lika vass på att söka i ditt eget forum så ger jag dig direktlänkar till mina tidigare frågor: http://www.reseforum.se/forum/122220-post1.html och http://www.reseforum.se/forum/usa/24...en-2010-a.html

Jag skulle givetvis tycka det var kul om jag ägde en 19-rummare på Manhattan, men om jag hade sådana resurser skulle jag knappast öda min tid på frågor i ditt forum.

Jag tror att du inser själv hur fånig och olustig den här diskussionen är. Ett tips till dig som moderator - du ska givetvis hålla på de regler som du själv satt upp för forumet, men det är onödigt att komma med kränkande beskyllningar mot andra deltagare om du inte har tillräckligt på fötterna för dina anklagelser.
Svara med citat

Gammal 2010-07-08, 21:06

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Förslagsvis avslutar vi den här diskussionen på följande vis:

1. Janne C fixar till sin identitet så den blir normal, dvs sökbar och alla (inkl adm) får möjlighet att skicka privara brev till dig.

2. Adm tar bort alla inlägg utom det första inlägget. De över-X-ade orden återställs.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2010-08-03, 20:51

micke66

Nykomling
micke66 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard Dyrt?
Hur kan du tycka 200-300 dollar/natt är dyrt
Svara med citat

Gammal 2010-08-03, 21:45

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av micke66 Visa inlägg

Hur kan du tycka 200-300 dollar/natt är dyrt
Nu var väl alternativen 600/natt för 3 rum eller en lägenhet för 200/natt + 100 dollar.

Varför betala 600 när man kommer undan med 200?

/PeterO
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8