ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-29, 12:30

Lillasyrran

Medlem
Lillasyrran är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard Interjuv på ambassaden
Är det på svenska eller engelska?
Sen så undrar jag om dem har något spec policy på ambassaden med kläder?

Som tex "Inga shorts eller linnen"
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 02:51

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lillasyrran Visa inlägg

Är det på svenska eller engelska?
Sen så undrar jag om dem har något spec policy på ambassaden med kläder?

Som tex "Inga shorts eller linnen"
Ambassadpersonalen pratar engelska. Jag har haft manga besok och intervjuer under aren och alltid fatt prata engelska, sa rakna med det. Vad galler kladsel sa ar det sunt fornuft som galler. Det finns mig veterligen ingen given dresscode, jag har sett en hel del intressanta utstyrslar genom aren sa du behover inte oroa dig sa lange du inte tankt stovla in i bikini och beachtofflor eller liknande.

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 10:52

Lillasyrran

Medlem

Standard
Damn typiskt egentligen vad förväntar man sig när det är ambassad uscha dags att stämpla mig själv som pucko
A tack i sånna fall för mamma blev sur när jag sa att jag kommer där i badshorts och linnen.
Men nu vet jag i alla fall tack =)

Btw att åka buss från tåg/bussstation är det svårt att hitta hållplatsen för att kliva på?

Citat:
Ursprungligen postat av MST Visa inlägg

Ambassadpersonalen pratar engelska. Jag har haft manga besok och intervjuer under aren och alltid fatt prata engelska, sa rakna med det. Vad galler kladsel sa ar det sunt fornuft som galler. Det finns mig veterligen ingen given dresscode, jag har sett en hel del intressanta utstyrslar genom aren sa du behover inte oroa dig sa lange du inte tankt stovla in i bikini och beachtofflor eller liknande.

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-07-01, 02:24

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lillasyrran Visa inlägg

Damn typiskt egentligen vad förväntar man sig när det är ambassad uscha dags att stämpla mig själv som pucko
A tack i sånna fall för mamma blev sur när jag sa att jag kommer där i badshorts och linnen.
Men nu vet jag i alla fall tack =)

Btw att åka buss från tåg/bussstation är det svårt att hitta hållplatsen för att kliva på?
Nej. Ta bussen ut mot Diplomatstaden och sedan kan du inte missa. En stor vit byggnad med ett jattestangsel. Nar du passerar Engelska Kyrkan sa ar det dags. Finns bara en huvudgata. Om du vill sa kan du aven ta roda linjen, tunnelbanan till Karlaplan och ga fran Karlavagen via Gardet. Svang in vid finlandska och japanska ambassaden och ga rakt fram. En trevlig promenad.

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-07-01, 09:59

Lillasyrran

Medlem

Standard
Underbart då har jag mer koll nu när jag har fått en bra vägbeskrivning av dig tusen tack =)

Citat:
Ursprungligen postat av MST Visa inlägg

Nej. Ta bussen ut mot Diplomatstaden och sedan kan du inte missa. En stor vit byggnad med ett jattestangsel. Nar du passerar Engelska Kyrkan sa ar det dags. Finns bara en huvudgata. Om du vill sa kan du aven ta roda linjen, tunnelbanan till Karlaplan och ga fran Karlavagen via Gardet. Svang in vid finlandska och japanska ambassaden och ga rakt fram. En trevlig promenad.

/MST
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8