ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-27, 22:48

magnus.eneqvist

Nykomling
magnus.eneqvist är inte uppkopplad
magnus.eneqvists avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard Everglades
Hej!

Någon som besökt Everglades och åkt airboat, tittat närmare på alligatorer och fått fina natur- och fartupplevelser?
Vi ska dit i slutet av juli och jag har lite svårt att se vilket ställe man ska besöka. Tips och erfarenheter tas tacksamt emot. Följande hemsidor har liknande arrangemang men det kan ju skilja kraftigt ändå... därav min fråga. Alla plus/minus ni kan komma på är välkomna.

Eveglades Alligator Farm
TEVA - Home
Everglades Airboat Tours and Totch's Island Boat Tours Everglades Florida
Loxahatchee Florida Everglades Airboat Rides and Fanboat Eco-Awareness Wildlife Tours
Coopertown Airboat Tours, Everglades National Park private Airboat Tours
Captain Dougs Everglades Tours - Small Airboat Tours - Scenic Boat Tours - Everglades Florida
Boggy Creek Airboat Rides-Florida's Official Airboat Tours.Closest to Orlando Attractions 407-344-9550

/Magnus
Svara med citat

Gammal 2010-06-28, 08:16

floridasidan

Globetrotter
floridasidan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av magnus.eneqvist Visa inlägg

Hej!

Någon som besökt Everglades och åkt airboat, tittat närmare på alligatorer och fått fina natur- och fartupplevelser?
Vi ska dit i slutet av juli och jag har lite svårt att se vilket ställe man ska besöka. Tips och erfarenheter tas tacksamt emot. Följande hemsidor har liknande arrangemang men det kan ju skilja kraftigt ändå... därav min fråga. Alla plus/minus ni kan komma på är välkomna.

Eveglades Alligator Farm
TEVA - Home
Everglades Airboat Tours and Totch's Island Boat Tours Everglades Florida
Loxahatchee Florida Everglades Airboat Rides and Fanboat Eco-Awareness Wildlife Tours
Coopertown Airboat Tours, Everglades National Park private Airboat Tours
Captain Dougs Everglades Tours - Small Airboat Tours - Scenic Boat Tours - Everglades Florida
Boggy Creek Airboat Rides-Florida's Official Airboat Tours.Closest to Orlando Attractions 407-344-9550

/Magnus
Hej, som Du säjer finns det massor av olika, och jag kan inte svara på vilken som är bäst men en sak som skiljer är storleken på båtarna, vissa har stora båtar för kanske 20 pers medan man på andra ställen kan ha en båt för sig själv (kanske 1 - 6 pers) (Man kan ju även ha en större båt själv, beror på hur mycket turister det är just då). Det skiljer klart också på hur långa turerna är och hur bra guiderna är, kanske bättre upplevelser på de dyrare ställena. Tycker mest det är själva upplevelsen av att prova att åka dessa speciella båtar som är grejen, själva Everglades och även Alligatorerna ser och upplever man bättre genom ett besök i Everglades Nationalpark.
Senast åkte vi airboat vid "Miccosukee Indian Village", Vi åkte två i en båt ut genom vassen till något som är eller föreställer en gammal indianbosättning, där sitter några kvinnor och säljer hantverk och krimskrams, man kan gå runt på lite bryggor och det låg ett par alligatorer i vattenkanten, efter en stund kördes man tillbaka igen. Vi såg inga Alligatorer under själva båtfärden däremot inne i Nationalparken såg vi hundratals (parkvakterna hade inte själv sett så många samlas samtidigt någon gång, detta beror på vädret och vattentillgången, vid torka samlas de i de resterande vattensamlingarna, det finns ju inga garantier när det gäller vilda djur) och där snubblade man över dem om man inte såg sig för :-)
Här är några bilder från våra besök. Bilder från Everglades

Gammal 2010-07-06, 15:19

magnus.eneqvist

Nykomling
magnus.eneqvist är inte uppkopplad
magnus.eneqvists avatar

Reg.datum: nov 2009

Standard Bästa stället i Everglades?
Hej och tack för svar,

om fler har erfarenheter tar jag gärna del av dem. Jag var på besök i Miami för 4-5 år sedan (kort arbetsresa) och vi blev skjutsade till något ställe i Everglades där man kunde gå en lång sträcka på en grusväg med alligatorer på bägge sidor om vägen. Jag var passagerare och hade ingen större koll på vad stället heter... någon som anar var vi var?

Flera konkreta förslag på bra airboatföretag mottages tacksamt.

/Magnus
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8