ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-24, 10:25

Lillasyrran

Medlem
Lillasyrran är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Question Visum, åka hem och sen komma tillbaka
Är det någon av er där ute som har erfarenhet angåene visum?

Jag ska nu studera 2 år i College och vad jag ser så är jag ledig från skolan 15/12 till 15/2.
Så jag tänkte åka tillbaka hem till Sverige och senare komma tillbaka är det någon av er som vet om det funkar så?
Svara med citat

Gammal 2010-06-24, 14:56

Dexter

Nykomling
Dexter är inte uppkopplad

Standard
Det är klart att det funkar. Jag har haft en del kompisar som pluggat i USA och alla har kunnat komma hem till Sverige när dom har haft lov.
Hur exakt man löser det med visum vet jag inte. Men om du har fått visum för två år så kan du säkert resa in och ut ur landet. Dom kan ju knappast hålla dig kvar.
Svara med citat

Gammal 2010-06-25, 23:42

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lillasyrran Visa inlägg

Är det någon av er där ute som har erfarenhet angåene visum?

Jag ska nu studera 2 år i College och vad jag ser så är jag ledig från skolan 15/12 till 15/2.
Så jag tänkte åka tillbaka hem till Sverige och senare komma tillbaka är det någon av er som vet om det funkar så?
Visst kan du aka hem och sen komma tillbaka. Inga problem alls. Aker sjalv till Sverige minst en gang om aret.

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-06-29, 11:31

Lillasyrran

Medlem

Standard
Hej vad underbart i sånna fall då slipper jag oroa mig över et

Citat:
Ursprungligen postat av MST Visa inlägg

Visst kan du aka hem och sen komma tillbaka. Inga problem alls. Aker sjalv till Sverige minst en gang om aret.

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-06-29, 11:32

Lillasyrran

Medlem

Standard
Hej vad skönt att höra att man kan åka fram och tillbaka i sånna fall, för jag har hört massa tex att det är inte säkert att du blir insläpp i tullen andra gånge osv
Svara med citat

Gammal 2010-06-29, 11:32

Lillasyrran

Medlem

Standard Visum åka hem och sen komma tillbaka tillbaka
Hej vad skönt att höra att man kan åka fram och tillbaka i sånna fall, för jag har hört massa tex att det är inte säkert att du blir insläpp i tullen andra gånge osv
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 02:46

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lillasyrran Visa inlägg

Det ar fel information. Klart du blir inslappt om du har ett giltigt visum. Se bara till att inte bli arresterad for underagedrinking, DUI eller nagot annat onodigt. Da kan det bli problem i tullen, garanterat.

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 22:17

Lillasyrran

Medlem

Standard
A då är det ju skönt att kunna åka fram och tillbaka, nedå det är lugnt jag ska försöka hålla mig i skinent för att bli arresterad osv.

Men nu är det i alla fall bara vänta på ett ja från ambassaden och hoppas att dem inte nekar en.

Citat:
Ursprungligen postat av MST Visa inlägg

Det ar fel information. Klart du blir inslappt om du har ett giltigt visum. Se bara till att inte bli arresterad for underagedrinking, DUI eller nagot annat onodigt. Da kan det bli problem i tullen, garanterat.

/MST
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8