ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-26, 18:44

Duvvan

Nykomling
Duvvan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Standard resa till Texas!
hej hej.

I sommar ska jag och killen åka till Texas. Det är första gången vi åker till USA, ska va borta i ca 4 v och undrar vad vi måste tänka på?

Har läst om ett ESTA intyg man kan ha ist för visum? Är det mer saker man måste fixa innan?

Hur funkar det med saker man köper där? (mest kläder) Med tull, viktoch avgifter? Man kan köpa extrakilon innan har jag hört, Är det fördelaktigt?

Mvh

Marielle
Senast redigerad av Duvvan den 2010-05-26 klockan 18:56.
Svara med citat

Gammal 2010-05-27, 00:48

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Duvvan Visa inlägg

hej hej.

I sommar ska jag och killen åka till Texas. Det är första gången vi åker till USA, ska va borta i ca 4 v och undrar vad vi måste tänka på?

Har läst om ett ESTA intyg man kan ha ist för visum? Är det mer saker man måste fixa innan?

Hur funkar det med saker man köper där? (mest kläder) Med tull, viktoch avgifter? Man kan köpa extrakilon innan har jag hört, Är det fördelaktigt?

Mvh

Marielle

ESTA söker du på adressen
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.h...A-8D5080136981

Ha passet till hands och svara på frågorna som ställs där. Det gäller två år så du kan göra det omedelbart.

Tullfritt får du ta med dig varor för 4.300 kr som du köpt utomlands (utanför EU).

Vikter för bagage får du kolla upp på ditt flygbolags hemsida. De är inte gemensamma för bolagen.

/PeterO
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8