|
Lägenhet i Harlem, säkerhet?
|

2010-05-25, 21:21
|
Reg.datum: sep 2009
Rykte: 0
|
Lägenhet i Harlem, säkerhet?
Jag har hittat en lägenhet att hyra en vecka i Juli i Harlem 137:e gatan. Vi är en familj med 3 ungar, 12,15 och 18. Men det verkar som alla varnar för Harlem. Några tips?
|
|
|

2010-05-25, 22:07
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Var någonstans på 137th Street? Har tillbringat mycket tid där och min fru växte upp på 114th Street i Harlem. Men det var många år sedan och Harlem i dagens läge har förändrats MYCKET! Min fru hoppas att det är väster om 8th Avenue. Vet du var lägenheten ligger? Rent allmänt är Harlem i dag ganska säkert även om det ju givetvis kan vara sunt förnuft att inte ge sig ut och promenera vid midnatt t.ex.!
|

2010-05-25, 22:12
|
|
216 west och lgh såg fräsch ut och även bilderna från närområdet.
|
|
|

2010-05-25, 22:17
|
|
Kanske inte det allra bästa området i Harlem, men det har varit ett par år sedan min fru och jag var i just det området, och stora delar av Harlem har förbättrats de senaste åren. Vi är övertygade om att du kommer att bli helt nöjd och att området är helt bra och säkert. Om lgh ser fräsch ut och priset är bra, slå till!
Min frus syster bodde i många år på Lennox Terrace på 132nd Street så vi har tillbringat mycket tid i det allmänna området.
Vet du om det är en s.k. "brown stone" byggnad? De är mycket populära. Och dyra.
Senast redigerad av malama den 2010-05-25 klockan 22:20.
|
|
|

2010-05-25, 23:46
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av malama
Kanske inte det allra bästa området i Harlem, men det har varit ett par år sedan min fru och jag var i just det området, och stora delar av Harlem har förbättrats de senaste åren. Vi är övertygade om att du kommer att bli helt nöjd och att området är helt bra och säkert. Om lgh ser fräsch ut och priset är bra, slå till!
Min frus syster bodde i många år på Lennox Terrace på 132nd Street så vi har tillbringat mycket tid i det allmänna området.
Vet du om det är en s.k. "brown stone" byggnad? De är mycket populära. Och dyra.
|
Man hittar huset ganska enkelt på Google map street view. Kvarteret består av en mängd 4-planshus som alla är tre fönster breda. Nedre plan ligger en halvtrappa ner och det är en stor utvändig trappa upp till andra planet som ligger en halvtrappa upp.
Det ser mycket välvårdat ut.
Läget är bra så tillvida att det finns tre tunnelbanelinjer inom ett drygt kvarters avstånd. Enda nackdelen är på att dessa tunnelbanestationer som ligger på 135:e gatan stannar bara lokaltåg. Expresstågen stannar på 147:e gatan. (Egentligen är det 5 linjer i närheten (A, B, D, 2 och 3) men några går samma sträcka inom Manhattan).
/PeterO
|
|
|

2010-06-08, 21:04
|
|
Efter mycket velande hit och dit så hittade vi en anna lgh i Midtown för en billig penning. När vi väl betalat handpenning på 150 dollr så visade det sig att den ligger i Queens. Det hade blivit nåt fel när de registrerade lägenheten.
Nu betalar vi 800 för en vecka inkl. alla avgifter, hämtning och lämning på flygplatsen ingår. Eftersom det var fel i annonsen så erbjöd hyresvärden även en tour runt NY. Så blir nog nöjda ändå.
Hyrde genom denna sidan:
HomeAway semesterbostäder: Semesterhus, semesterlägenheter, semestervillor och stugor
|
|
|

2010-06-10, 02:59
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sofipropp
|
Bra att veta, sa man inte anlitar dem. Att hamna ute i Queens nar man planerat for Midtown kan nog inte ses som ett lyft, utom mojligen ekonomiskt. Eftersom det mesta finns soder om Central Park sa kan det ju bli langa resor. En trost ar i alla fall att MTA-kortet galler.
Du vet kanske redan hur du tar dig in till Manhattan, men vill du ha en tunnelbanekarta och en busskarta for Queens sa kan du skicka ett personligt meddelande till mig med din adress, jag tar med mig dessa fran New York nar jag aker hem pa lordag (sa nu vet du ocksa varfor mitt inlagg saknar en massa prickar och ringar).
/PeterO
Ps, jag rekommenderar ett pesok pa hangarfartyget Intrepid, i alla fall om det ar en majoritet av killar i din familj.
|
|
|

2010-06-10, 20:07
|
|
Bara en snabb kommentar som inte har med lägenheten att göra - det går (som synes) helt utmärkt att få fram å, ä och ö på en standard amerikansk dator!
|

2010-06-11, 02:30
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av malama
Bara en snabb kommentar som inte har med lägenheten att göra - det går (som synes) helt utmärkt att få fram å, ä och ö på en standard amerikansk dator!
|
Jo, jag brukar kopiera och klistra in, om jag tycker det är viktigt med åäö, för jag kommer inte ihåg de decimala koderna.
Men tillbaka till Queens! Jag var dar idag for att titta pa The Museum of Moving Image. Det ar ett museum som sakert roar ungdommar. Man far labba lite sjalv med cromaki och annat. Enda problemet ar att hitta korsningen mellan 35:e avenyn och 36:e gatan sedan man gatt av tunnelbanan vid Steinway Street. Men foljer man anvisningen pa deras hemsida sa ar det inget problem att hitta dit.
/PeterO
|
|
|

2010-06-11, 03:38
|
|
Kopiera och klistra tycker jag verkar i jobbigaste laget. Använder koderna hela tiden - det går snabbt - så länge man kommer ihåg dem (för små bokstäver):
132 ä
134 å
148 ö
(Man måste hålla ner "Alt" knappen)
|

2010-06-11, 08:20
|
|
Ni är...
... helt underbara med alla era kommentarer som jag kommer att ha mycket nytta av under min resa 28/6-4/8, niger och tackar!
|
|
|

2010-08-16, 04:02
|
|
|
Är det säkert att ta tunnelbanan upp till 125th mitt på dagen och promenera lite, gärna då med kamera runt halsen?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|