ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-13, 23:39

ayky

Unhappy Från JFK till Newark??
Jag ska besöka usa i sommar, men på tillbakavägen är det lite krångel...
kommer nämligen flyga från LA till NY där jag landar på flygplatsen JFK, men flyget till Sverige går från Newark. Måste ta mig från den ena flygplatsen till den andra på ganska kort tid, första planet landar 17,00 och nästa plan avgår 20,30.. och måste vara där säkert en timma innan avgång minst.

Någon som har varit med om liknande och vet vilket det snabbaste sättet att komma från JFK till Newark? med tanke på tidsramen och att det kanske är rusningstrafik då?!

Eftersom LA-NY är inrikesflyg antar jag att landning och hämtning av bagage inte tar så lång tid (hoppas jag).. men någon som vet?
Svara med citat

Gammal 2010-05-14, 15:36

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ayky Visa inlägg

kommer nämligen flyga från LA till NY där jag landar på flygplatsen JFK, men flyget till Sverige går från Newark. Måste ta mig från den ena flygplatsen till den andra på ganska kort tid, första planet landar 17,00 och nästa plan avgår 20,30.. och måste vara där säkert en timma innan avgång minst.

Någon som har varit med om liknande och vet vilket det snabbaste sättet att komma från JFK till Newark? med tanke på tidsramen och att det kanske är rusningstrafik då?!

Eftersom LA-NY är inrikesflyg antar jag att landning och hämtning av bagage inte tar så lång tid (hoppas jag).. men någon som vet?
Hej, har inte gjort det men tror det kan bli på håret.
Du hittar massor av info och tips på google :-) t.ex. transfer newark jfk - Google Search

Gammal 2010-05-15, 14:42

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:

Det är på håret. På Newark måste du ha lämnat in bagaget senast en timme innan avgång, dvs 19:30. Det innebär att du då endast har 2,5h på dig att ta dig från JFK.

Tar du taxi får du räkna med minst 1,5h. Då har du enbart en timme på dig att få ut ditt bagage, hitta taxin, hitta incheckningen till ditt nya flyg...
Svara med citat

Gammal 2010-05-15, 15:54

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:

Varför har Du egentligen bokat så? Det går ju flyg LA till Newark.
Kolla om Du kan boka om eller boka nytt flyg, alternativt senare avgång från Newark.
Tror knappast Du hinner i rusningstrafik och tänk om något strular, försening LA-Newark, trafikolycka på vägen. Nej jag hade inte chansat.

Gammal 2010-05-15, 16:35

Johan_W

Nykomling
Johan_W är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
När jag för ett antal år sedan åkte minibuss mellan Newark och JFK så har jag för mig att det tog ganska precis 90 minuter.

Så det där ser ut att kunna bli lite tight :/
Svara med citat

Gammal 2010-05-16, 19:18

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Du tar airtrain och tunnelbana dit. Smidigt och billigt! det gjorde vi för ett par veckor sen nu fast motsatt håll. Det skulle jag säga är det snabbaste alternativet iaf, slipper rusningstrafik.

Sandra
Svara med citat

Gammal 2010-05-16, 20:54

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Zaija Visa inlägg

Du tar airtrain och tunnelbana dit. Smidigt och billigt! det gjorde vi för ett par veckor sen nu fast motsatt håll. Det skulle jag säga är det snabbaste alternativet iaf, slipper rusningstrafik.

Sandra
Jag söte på MTA's reseplanerare, och där får man fram restider på mellan 1,5h till 2,5h med tre stycken byten...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8