ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-09, 12:45

AndreasC

Medlem
AndreasC är inte uppkopplad
AndreasCs avatar

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 3

Standard Modifiera mera (västkustresa)
Jag och min sambo har nästan spikat vår färd genom landet, men det vore kul om nån ville "dra om" färdrutten lite för att vi inte ska gå miste om något speciellt längs med vägen. Mest en skoj grej, men alla tips tages emot tacksamt!

Man pekar på färdrutten (det blåmarkerade) och drar om den, så anpassar GoogleMaps rutten på bästa sätt. Enligt snabbaste väg misstänker jag, så finns det t.ex. några highways man borde glida på istället för interstatevägarna (eller tvärtom kanske?) så vore det kanon att veta.

Klicka på länken nedan för att komma till rutten:

Salt Lake City, UT, USA till I-15 S - Google Maps
Svara med citat

Gammal 2010-05-09, 19:01

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Mycket intressant tur! Ett par kommentater:

Från Las Vegas tror jag det är ett misstag att köra till Death Valley, och vägen söderut därifrån till San Diego är ganska tråkig. I stället, kör söderut från Las Vegas, via Lake Havasu City, och kanske mindre vägar (Salton Sea, Borrego Springs, Julian) till SD. MYCKET intressantare.

Sedan, norrut från Los Angeles, kör definitivt hela vägen längs kusten upp till Monterey, kanske rentav Santa Cruz (en trevlig liten stad), och dra SEDAN inåt landet, Sequoia N.P. och Death Valley. Ta väg 395 norrut till Yosemite. Mycket vackrare (vägen via Fresno är ENORMT tråkig). Har ni tid, ta en avstickare till Mt. Whitney. Kan "bestigas" på en dag. Augusti är bäst tid.

Längre norrut, ta en avstickare från Missoula (Montana) till Glacier National Park. Mycket vacker.

Gammal 2010-05-09, 21:33

AndreasC

Medlem
AndreasC är inte uppkopplad
AndreasCs avatar

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 3

Standard
Tack! Precis den typen av tips vi ville ha. Ska se över rutten och ändra den lite.

Mvh Andreas och Madde
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8