|
Disneyland och Universal Studios Kalifornien
|

2010-05-08, 23:02
|
Reg.datum: jan 2010
Rykte: 0
|
Disneyland och Universal Studios Kalifornien
Någon som vet hur det brukar vara på dessa ställen i slutet av sept? Finns det någon mening med att köpa "Front of the line pass" ?? Eller brukar det vara lugnt med folk?
Finns det någon sida som säljer biljetter till bra priser?
Vi hade tänkt oss en dag i Universal och ev. 2 dagar på Disneyland. Vi är 3 vuxna samt en 4-åring.
Andra tips mottages tacksamt.
Mvh Marie
|
|
|

2010-05-09, 08:03
|
Reg.datum: nov 2009
Rykte: 3
|
Vet inte alls hur det ser ut i september men när vi var på Universal nyss så var det inte mkt folk alls. Skrattade gott åt människorna med front of the line pass när det inte var någon kö alls=P
Får hoppas att någon mer kan ge ett klarare svar=)
Sandra
|
|
|

2010-05-25, 17:36
|
Reg.datum: okt 2009
|
Vet ej hur det är i september men antar att det ser lika dant ut året runt.
Jag var iaf där i April och kan ju säga som så att jag gick rakt fram till luckan utan att stå i kö  .
Var där när dom öppnar bara så är allt lugnt, tror dom öppnar runt 9 eller 10 på morgonen.
Universal Studios Hollywood. Los Angeles, California.
|
|
|

2010-05-28, 13:32
|
Reg.datum: mar 2009
Rykte: 3
|
Vi var där i September förra året.
Vi hade front of the line pass.
Tyckte det var superbra. Vi var dock bara 2st, är man en familj på 5st så kanske man väljer att gå fler dagar och köa istället för det blir billigare.
|
|
|

2010-05-28, 23:01
|
Reg.datum: feb 2010
|
Var på Universal i september för två år sedan. Vi köpte FOL-pass och det ångrade vi inte. Det var ganska långa köer för "vanliga" biljetter så vi uppskattade att vi "tjänade" ca 1,5 timmar på de 5 första attraktionerna vi gjorde.
Vi var där på en vardag och kom till parken någon timme efter öppningstiden.
|
|
|

2010-05-28, 23:25
|
Reg.datum: apr 2010
|
Kö tid Universal å Disneyland mm
Hur ser det ut på Universal i slutet på juli,tänkte gå mitt i veckan..
Tror ni att det är mycket kö då?Hur lång kö tid är det inne på nöjesfältet ??Är det någon mening att köpa front of line?
Disneyland!Hur ser det ut me köerna där,är det lång vänte tid där inne när man ska åka något??Också slutet på juli.Vad är det för skillnad på DISNEYLAND® Park och DISNEY’S CALIFORNIA ADVENTURE® Park,Trodde det var en enda stor park,men det verkar finnas två i Kalifornien??.Mvh Christian
Senast redigerad av chrillle den 2010-05-29 klockan 02:08.
|
|
|

2010-06-07, 14:31
|
|
|
VIP biljett?
Hej+
Jag ska med familjen till Universal Studios + Treasure Island i slutet av Juli och har tidigare i forumet blivit rekommenderad fastpass. Ett VIP kostar 2350:- ca 2 dagars.
|
|
|

2010-06-08, 13:00
|
|
|
Biljetter
Hej igen,
Skrev fel i gar, menade givetvis 2 dgrs VIP för Universal studios och Island of Adventures. Jag är mycket intresserade av ifall det finns erfarenhet pa forumet om hur mycket folk det är mot slutet av juli mitt i veckan. Prisskillnaden är stor ca 1200:-/pers om man jämför full VIP biljett med unlimited förtur och en vanlig biljett utan förtur alls. Om man som vi är 4 pers sa blir det en nätt summa. Om köerna är upp emot 60 min, vilket jag anar, sa är det nog värt skillnaden men pratar vi 15 min sa är det en annan historia.
/Magnus
|
|
|

2010-06-08, 13:03
|
|
|
Orlando
Hej igen,
är sa fokuserad pa mitt eget projekt sa jag inte läste huvudrubriken tillräckligt noga. Jag pratar om Universal i Orlando. Om erfarenhet av dessa parker finns svara gärna trots huvudrubriken pa forumet.
/Magnus
|
|
|

2010-06-08, 15:28
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 6
|
Vi var där en dag mitt i veckan i juli förra året. Och vi hade VIP-biljetter. Och visst är det dyrt, men vi tyckte det var värt varenda dollar. I juli är det utomordentligt varmt i Florida plus att det kommer häftiga regnskurar i stort sett varje eftermiddag. Kändes underbart att bara glida förbi köerna som ofta var 60-90 minuter långa med dyblöta/alternativt svettiga människor. Vi resonerade så här: Vi kommer inte tillbaka på några år, det är lika bra att köpa det bästa möjliga. Vill vi åka samma attraktion igen, är det bara att glida förbi kön en gång till. Plus att vi klarade av både Universal och Island of Adventuers på en dag, vilket vi sparade in en hotellnatt på. Så satsa de extra pengarna, det är mitt råd.
|
|
|

2010-06-10, 18:08
|
|
|
VIP!
Tack så mycket,
precis det svar jag hade hopats på.
/Magnus
|
|
|

2010-06-13, 19:51
|
Reg.datum: sep 2009
|
prisskillnad
Jämförde priserna och vanliga biljetter kostar ca 2800 för min familj på 5 personer,
FOL biljetterna går på 5200 kronor. Och detta är bara Universal, man blir lite mörkrädd!
Men har man varit på Liseberg under Gothia cup veckan så vill man aldrig mer stå i kö. Man får väl helt enkelt spara in på något annat, men dyrt är det!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|