ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-08, 01:39

elchavo22

Nykomling
elchavo22 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Standard Problem med Visum för USA
Hej, köpte nyligen biljetter från Sverige (stockholm) till Bolivia (La paz) som flyget åker nu på söndag. Mellanlandningen är i Miami. Och det är så att man behöver Visa för att vara på deras flygplats. Så jag ansökte för ett Visum men blev nekad utav dom. Och nu kan jag inte söka det på nytt eftersom det nu står att jag hade redan tidigare sökt det men har blivit nekad. Så jag undrar nu var jag kan göra? Har testat ring själva flygbolagen men deras öppettider är från måndag till fredag.
Behöver lite förslag. Tack på förhand.
Svara med citat

Gammal 2010-05-09, 01:00

Albin

Globetrotter
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Tror inte flygbolagen kan hjälpa dig med visum.
De säljer biljetten, sen är det upp till dig att ha skaffat fram de saker som behövs.

Ett tips är väl att ta kontakt med lämplig ambassad eller dylikt.
Svara med citat

Gammal 2010-05-11, 10:03

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av elchavo22 Visa inlägg

Hej, köpte nyligen biljetter från Sverige (stockholm) till Bolivia (La paz) som flyget åker nu på söndag. Mellanlandningen är i Miami. Och det är så att man behöver Visa för att vara på deras flygplats. Så jag ansökte för ett Visum men blev nekad utav dom. Och nu kan jag inte söka det på nytt eftersom det nu står att jag hade redan tidigare sökt det men har blivit nekad. Så jag undrar nu var jag kan göra? Har testat ring själva flygbolagen men deras öppettider är från måndag till fredag.
Behöver lite förslag. Tack på förhand.
Du skall inte som EU-medborgare behöva visum för mellanlandning i USA, i normala fall. Om du behöver fylla i ESTA-formuläret på internet vet jag inte, men du skall inte behöva ansöka om något visum. Bästa tipset som vanligt är att kolla med ambassaden.
Svara med citat

Gammal 2010-05-22, 00:27

Stacy

Medlem
Stacy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av chazzie Visa inlägg

Du skall inte som EU-medborgare behöva visum för mellanlandning i USA, i normala fall. Om du behöver fylla i ESTA-formuläret på internet vet jag inte, men du skall inte behöva ansöka om något visum. Bästa tipset som vanligt är att kolla med ambassaden.
en ESTA ansökan måste göras för att mellanlanda i USA. Om du blivit nekad ESTA online måste du ansöka om VISUM hos Amerikanska ambasaden istället.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8