ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-11, 10:25

matto

Medlem
matto är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till matto
Standard Envägshyra + flyg till/från olika flygplatser.
Hej!
Jag planerar en ny resa till Kalifornien dit jag även var 2008. Denna gång tänkte jag lika som då vara där 3 veckor men inte åka runt lika mycket utan koncentrera mig på vegas, L.A, HGW1 och SF.

Först tänkte jag höra om envägshyra. Jag skulle vilja flyga till Vegas och hem från SF. Hur är de egentligen med envägshyra mellan de städerna, får man en sådan extraavgift, existerar den inte eller beror på på vilken firma man hyr av. Har läst både och på detta forum så blir inte klok på vad som gäller.

Sedan de här med att flyta till och från olika städer. förra gången flög jag T/R till SF men nu vill jag flyga till vegas och hem från SF. Möjligen Flyga till L.A och hem från SF. De som skulle göra de första väldigt lämpligt är att man varken behöver bil i vegas eller SF och jag på så vis skulle kunna slippa 7-8 dagars bilhyra
Frågan är hur man lättast bokar flyg till och från olika städer. På kilroy kan man göra de direkt på hemsidan, men de är lite dyra. På t ex luftgrop som brukar vara billiga finns ju inte den funktionen, hur gör ni för att komma lika billigt undan som vanlig T/R?
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 22:39

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
När det gäller biljetter kan du ju alltid ringa en bra resebyrå.
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 07:04

Johan78

Medlem
Johan78 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard
Varför fråga såna grejer här i forumet? Kolla med en biluthyrare och en resebyrå istället.
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 07:59

Johan_W

Nykomling
Johan_W är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av matto Visa inlägg

Hej!
Jag planerar en ny resa till Kalifornien dit jag även var 2008. Denna gång tänkte jag lika som då vara där 3 veckor men inte åka runt lika mycket utan koncentrera mig på vegas, L.A, HGW1 och SF.

Först tänkte jag höra om envägshyra. Jag skulle vilja flyga till Vegas och hem från SF. Hur är de egentligen med envägshyra mellan de städerna, får man en sådan extraavgift, existerar den inte eller beror på på vilken firma man hyr av. Har läst både och på detta forum så blir inte klok på vad som gäller.

Sedan de här med att flyta till och från olika städer. förra gången flög jag T/R till SF men nu vill jag flyga till vegas och hem från SF. Möjligen Flyga till L.A och hem från SF. De som skulle göra de första väldigt lämpligt är att man varken behöver bil i vegas eller SF och jag på så vis skulle kunna slippa 7-8 dagars bilhyra
Frågan är hur man lättast bokar flyg till och från olika städer. På kilroy kan man göra de direkt på hemsidan, men de är lite dyra. På t ex luftgrop som brukar vara billiga finns ju inte den funktionen, hur gör ni för att komma lika billigt undan som vanlig T/R?
Billiga flygbiljetter och lågprisflyg. Boka flygstol med bl.a. SAS hos Flygstolen.se samt Billiga resor hos MrJet - stort utbud av billiga flygresor kan du kolla/boka "multi-city-flygningar".

Vad det gäller one-way-fee så tror jag inte att det är någon sådan om du hyr i Kalifornien och lämnar i Kalifornien. Man slipper den till och med och man hyr i Washington (staten) och lämnar i Kalifornien. Hur det är om du hur i Nevada (Vegas) och lämnar i Kalifornien vet jag dock inte...

Mvh Johan
Svara med citat

Gammal 2010-04-12, 09:31

matto

Medlem
matto är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Skicka ett meddelande via MSN till matto
Standard
De fina med internet är ju att de blir billigare än från resebyråer vilket är trevligt när man är fattig student. vad gäller envägshyran verkar vissa biluthyrare inte ha någon avgift mellan kalifornien - nevada - arizona medan andra har de, på bokningssidorna står de att den kan tillkomma, vilket är ett vagt svar tycker jag då.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8