ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-10, 13:42

chrillle

Nykomling
chrillle är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Smile Los Angeles santa monica,Las vegas
Har lite frågor angående våran två veckors resa till Usa.Vi reser till Los Angeles i slutet av juli.
1 Hur varmt är det då??(Santa Monica och Las vegas)
2 Tänkte plocka med mig 2 st 3liters boxar med vin,hur stor chans är det att man blir stannad i tullen,los angeles flygplatsen (Lax)
3 Kanske dum fråga.Går det att köpa alkohol i affärerna?? Vad kostar öl vin å sprit i så fall??
4 Är en vecka för lång tid i Las vegas??
5 Tänkte flyga med U.S Airways mellan los angeles å Las Vegas,hur är dom??
Mvh Christian
Svara med citat

Gammal 2010-04-10, 14:44

matto

Medlem
matto är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till matto
Standard
På fråga ett så kan jag säga att de är svinvarmt i vegas, var där i början på Juli och räkna med över 40 grader, även nattetid är de tryckande varmt. I los Angeles var de val runt 30-35 grader, kan dock fläkta skönt ute på stranden.

De finns både spritaffärer och sprit i affärer i USA vill jag minnas, bra mycket billigare än i sverige, men de är billigt överallt jämfört med spriten i Sverige :P På klubbarna i Vegas vill jag minnas en drink kostade 10 dollar och halva drinken var sprit typ, apastarka, i alla fall var de så på klubb 54 på MGM.

En vecka i vegas kan kännas lång eller hur kort som helst beroende på vad du vill göra, vilket intryck du får på staden osv. jag var där 2.5 dagar och spelade ingen men kände att jag inte hann se i närheten av allt jag skulle velat, finns hur mycket som helst att göra. Jag ska dit sommaren 2011 igen och då ska jag nog lägga 4 dagar där.
Svara med citat

Gammal 2010-04-10, 17:27

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Varför vill du ta med dig vin? Det är säkert billigare i USA. Och du kan köpa alkohol i vanlig "super market". Finns allt från billigaste billigt till dyraste dyrt - beror helt på vad du vill köpa. Men definitivt billigare än i Sverige, och säkert mycket mer att välja mellan också.

Temperaturen i Los Angeles i juli varierar mellan en natt temp på c:a +20C och en e.m. temp på runt +30C. Längre inåt landet blir det varmare. Ute vid kusten ett par grader svalare.

På en så kort sträcka som Los Angeles-Las Vegas kvittar det vilket flygbolag du tar. Ingen speciell skillnad på "service" (d.v.s. det finns ingen service på korta sträckor).

Gammal 2010-04-11, 01:28

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 3

Standard
Jag kan intyga tidigare svar att det torde vara rätt så korkat att släpa med sig sex liter lådvin på flyget till USA. Passa på att botanisera lite bland de många kaliforniska vinerna istället, det lär bli billigare och mycket lättare. Risken är ju alltid att det landar något tungt på din väska som spräcker en vintetra och så luktar det surt vin om alla dina saker sedan...

Öl & vin köper man i vanliga livsmedelsaffärer. Amerikansk öl kostar som regel under en dollar per flaska, importerad öl lite mer. Sprit kostar 15-20 dollar och uppåt för en "hela" av välkänt märke, och vin från några få dollar per flaska och uppåt beroende på vad du vill ha. Du måste vara 21 för att få handla alkohol.

Las Vegas kan vara en väldigt jobbig plats att vara på efter några dagar när man ledsnat på att det skall spelas överallt. Jag tycker man får nog av den staden efter 3-4 dagar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8