Citat:
Ursprungligen postat av Tessan82
Hehe jo jag är en tjej på 28 år.
Jo klart jag ska åka men jag undrade mer om det är så smart att åka ensam till andra sidan jorden eller ja typ
Hur länge brukar du vara iväg? och hur mkt fickpengar ska man ha med sig för 2 veckor?
|
Jag brukar vara 7-9 nätter i New York. En vecka tycker jag är ett minimum första gången men ska du vara där 14 dagar bör du planera in en resa t ex till Niagarafallen.
Förutom flyg och hotell så är det ju personligt hur mycket man gör över med, men räkna med lite dryga svenska priser på mat. Åker man själv brukar det ju inte bli de flottaste restauranterna?
Sedan bör du ju gå på en del 'turistfällor', typ Empire State Building, Frihetsgudinnan m fl. En sådan kostar 100-200 kr och räkna med en per dag. Vill du gå på musikal ell dyl så kosat det allt från 300 kr och uppåt.
Vad du tänker handla för bestämmer du själv, men många åker till ett Outlet utanför stan, och jag har för mig att resan kostar 35-40 dollar.
I New York behöver du ett MTA-kort för obegränsad resa på buss och tunnelbana. Kostar kring 28 dollar per vecka.
/PeterO