ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-28, 21:44

Gäst

Standard Shopping i Florida!
Hej!

Har hört att det är relativt biligt att shoppa i Florida. Vet någon vilka ställen som är billigast på Ray Ban glasögon i närheten av Ft Lauderdale?
Trendiga kläder för 16 årig tjej, converse skor mm lär också vara av intresse.
Tacksam för tips.
Vi besöker Orlando, Ft Lauderdale, Key West och Miami på vår resa.
/Magnus
Svara med citat

Gammal 2010-03-29, 08:19

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 5

Standard
Sawgrass Mills (Sawgrass Mills - Sunrise, FL 33323 | Simon Malls) några mil utanför Ft Lauderdale bör du inte missa. Ett av de största outlet malls som finns. Det tar en dag att gå runt där - minst.
Svara med citat

Gammal 2010-03-29, 09:16

floridasidan

Globetrotter
floridasidan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!

Har hört att det är relativt biligt att shoppa i Florida. Vet någon vilka ställen som är billigast på Ray Ban glasögon i närheten av Ft Lauderdale?
Trendiga kläder för 16 årig tjej, converse skor mm lär också vara av intresse.
Tacksam för tips.
Vi besöker Orlando, Ft Lauderdale, Key West och Miami på vår resa.
/Magnus
Missa inte The Swap Shop (fleemarket) Sunrise Blvd. på vägen mot Sawgrass Mills, här kan man också fynda. /////swapshop\\\\\

Gammal 2010-03-31, 10:05

Joru

Nykomling
Joru är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Ja, jag håller med om att Swapshop är bra när det gäller solglasögon. Rayban för några hundralappar och viss prutmån har jag erfarenhet av. Köpte 2008 en av de senaste modellerna då för ca 5/600:-. Kostade drygt 1500:- i sverige. Det finns några försäljnings ställen på inomhus avdelningen som är bra. Det är äkta glasögon kan jag tillägga!
Svara med citat

Gammal 2010-03-31, 13:22

Gäst

Standard
Vet ni förresten hur det är närmre Miami, finns det något bra outlet mall utanför Miami?

/ Maria
Svara med citat

Gammal 2010-03-31, 14:19

floridasidan

Globetrotter
floridasidan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Vet ni förresten hur det är närmre Miami, finns det något bra outlet mall utanför Miami?

/ Maria
I Miami finns Dolpin Mall som är nästan lika bra som Sawgrass Mills och intill det ligger Mall America (tror jag det heter) men vi hann bara besöka det ena :-(

Gammal 2010-04-09, 13:47

USA Semester

Thumbs up Shopping
Hej , Vi besökte shoppingcenteret Saw Grass mills utanför Fort Lauderdale och båda mina tonårsdöttrar var helt lyriska av alla billiga märkeskläder. I Key West var det bara sol o bad för det fanns inget shoppingcenter. Det var mycket dyrare i Miami men i Orlando fanns det flera Outlet med bra priser , Ha en härlig Flordia semester
Svara med citat

Gammal 2010-04-11, 11:54

...

Standard Aventura Mall
Hej!
Min 15-åring älskade Aventura Mall : Miami Malls, Miami Florida Shopping | Aventura Mall Miami - Home

Där fanns XL Forever21 ( amerikansk variant av H&M= billiga trendiga kläder), bland MYCKET mer tex . Macy´s och Bloomingdales m.m.
Där var trevligt och fräscht att gå runt.
Fanns också Ben&Jerry glassbar och jätte goda lunch/fika stället: Cheesecake Factory - Får INTE missas!!

Vi var på Aventura två gånger, både när vi bodde i på Miami beach och när vi åkte från Fort lauderdale på väg hem till Miami flygplats. Inte särskilt långt från något av ställena.

Så klart var vi också på Saw Grass Mills som har skrivits om ovan. Där var den manliga delen på NHL Hockey medan den kvinnliga delen av familjen shoppade. Vi var också på 3 D-bio där, så där fanns mycket att göra, även där kunde man äta på Cheescake Factory.

Om Ni ska bo på Miami Beach, så finns där också roliga affärer att strosa runt i, även för oss kända som spanska Zara och Mango och så.

Jag är avundsjuk, det kommer att bli en kanonresa !
Tips på urmysig frukostställe i Key West: Blue Heaven - fråga efter vägen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8