ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-28, 11:32

Gäst

Standard Esta ansökan
Hej
Åker till New york i maj och har just fyllt i Estas ansökan. Upptäcker nu på US Embassy att det är det Första namnet i passet som man skall uppge !?
Jag skrev ju mitt tilltalsnamn som även självklart står på biljetten. Skall jag ansöka på nytt o göra allt korrekt eller vad tror ni?
Svara med citat

Gammal 2010-03-28, 14:51

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej
Åker till New york i maj och har just fyllt i Estas ansökan. Upptäcker nu på US Embassy att det är det Första namnet i passet som man skall uppge !?
Jag skrev ju mitt tilltalsnamn som även självklart står på biljetten. Skall jag ansöka på nytt o göra allt korrekt eller vad tror ni?
Du kommer nog in ändå, men det är ju enkelt att göra om ESTA, så gör det.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2010-03-28, 23:26

Johan78

Medlem
Johan78 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard
Om bara något av dina namn står i ESTA borde det gå bra. I slutändan är det väl immigrationsmyndigheten som får avgöra om du försöker smussla med något. Har svårt att tro att någon blir nekad p.g.a något sådant. Måste vara tusentals som gör samma s.k "fel"
Svara med citat

Gammal 2010-03-29, 10:26

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Ja, antagligen är det inga problem men gör om för säkerhets skull.

Tror att det är av praktiska skäl man vill ha det första namnet, helt enkelt går det snabbare att hitta första namnet i passet vid kontrollen, sparar de någon sekund på varje inresande blir det enormt mycket tid i det stora hela. Så varför inte göra det så enkelt som möjligt för alla parter...

Gammal 2010-03-30, 22:07

Sundis

Standard uppgifter
Jag hittade väldigt viktig information på US goverment svenska sida, även fast den är på engelska så finns det en svensk information där detta framgår:

Om ditt namn har någon eller några av bokstäverna å, ä eller ö, skall de skrivas som aa (å), ae (ä) och oe (ö).

I rutan "förnamn" ska du skriva första namnet i passet OAVSETT VAD DITT TILLTALSNAMN ÄR OCH OAVSETT VAD SOM STÅR PÅ DIN BILJETT.

Länk: Innan du Reser till USA - Visuminformation pÃ¥ svenska - U.S. Embassy Stockholm, Sweden
Svara med citat

Gammal 2010-06-20, 14:09

Gäst2

Standard
Hej!

2 frågor.

1. Kan man inte bara fylla i båda namnen som står på passet, alltså både andra- och tilltalsnamn?

2. Hur fungerar det, måste man visa upp sin godkända ansökan på plats eller hur fungerar det med ESTA?

MVH
Svara med citat

Gammal 2010-06-20, 15:02

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Hej!

Två svar.

1. Nej.
2. Nej. det registreras elektroniskt.

Gammal 2010-06-20, 18:19

Gäst2

Standard
ok! Tack för svaret! =)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8