ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-17, 21:43

Daniel S

Standard Namn, kön och födelsedata vid inresa till USA
Hittade följande text på SAS hemsida:
För resor till/från och via USA kräver TSA (Transportation Security Administration) att passagerarens namn (skrivet som i passet), kön och födelsedatum förs in i förs in i bokningen.
Jag har bokat en resa till SF i juli hos Budjet med United, men den flygs av SAS. Jag angav inte födelsedata vid bokningen, är det mitt ansvar att flygbolaget får denna info och vem skall då ha den, SAS eller United?
Svara med citat

Gammal 2010-03-17, 22:21

PeterO

Globetrotter
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel S Visa inlägg

Hittade följande text på SAS hemsida:
För resor till/från och via USA kräver TSA (Transportation Security Administration) att passagerarens namn (skrivet som i passet), kön och födelsedatum förs in i förs in i bokningen.
Jag har bokat en resa till SF i juli hos Budjet med United, men den flygs av SAS. Jag angav inte födelsedata vid bokningen, är det mitt ansvar att flygbolaget får denna info och vem skall då ha den, SAS eller United?
Då det gäller SAS kan man gå in på sas.se och ange den första nattens adress. (I alla fall kunde man göra det för ett par år sedan).

När man bokar på sas.se så anger man bara Herr/Fru/Fröken och namn, så jag tror inte du behöver oroa dig för att födelsedata inte anges i ditt fall.

Du har väl fyllt i ESTA-formuläret?

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2010-03-17, 22:27

floridasidan

Globetrotter
floridasidan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
What happens if my airline did not ask for any of the newly required information?
Secure Flight is being phased-in and each airline will incorporate the necessary changes into its system over the coming months. Passengers should not be concerned if particular airlines don't ask them to provide the additional information right away; it should not impact their travel.

Hämtat från TSA.gov Faq. läs mer där.
TSA: Frequently Asked Questions
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8