Hey,
Mer eller mindre spikat rutten för sommarens USA-resa. Som jag har längtat tillbaka! Jag, min flickvän och eventuellt en kompis. Börjar med ett par, tre dar i New York. Sedan bär det av västerut, antingen Salt Lake City, LAX eller San Francisco, varifrån loopen påbörjas, efter att ha plockat upp vår hyrbil.
Kommer att bli mycket kustkörning, från San Diego till Seattle, sen in i Idaho, Wyoming, ner mot Yellowstone. Här blir det ett par övernattningar. Vill inte stressa igenom parken igen. Njuta av fulla muggar äre som gäller! Mycket hiking. Sen ner genom Utah mot Salt Lake, kolla the flats. Gick jag miste om senast. Maxa nåt på saltöknen är ju ett måste ;D Haha. Om det så är en cykel.
Rakt söderut, mot de skiftande vackra rödsprängda bergen, som indikerar att Arizona närmar sig. Här lägger man det mesta krutet på Grand Canyon tänkte jag. Övernattning nere vid floden. Sen, Vegas, Death Valley, lite skön ökenkörning, och mot sunny California.
San Diego, efter att ha läst mycket gott om den staden. Var där senast, och strosade runt, men har insett att jag missade mycket. Sea World lär det ju bli t.ex.
Köra på sanddynorna på Pismo Beach, ännu en favorit i repris! Sen hoppas jag lite mer på L.A. Åkte bara igenom senast, och vi gick mest runt och skrattade åt "dump of fame", som vi fick intrycket av. Men finns väl givetvis en massa där att göra.
Mot San Francisco bär det av, och dessförinnan, Six Flags! Blev åksjuk förra gången, men tänker bannemig sätta mig i Tatsu det första jag gör nu - en av de roligare banorna som finns, tydligen.
Sen västkusten upp, efter S.F. - där har jag dålig koll, är intresserad av Redwood-parker, och andra nationalparker, typ Yosemite. Allt annat av intresse tas tacksamt emot som tips. Oregons kustlinje ska enl. många jag pratat med, vara riktigt vacker! Seattle, som grungens huvudstad, intresserar mig mycket, och det är inte omöjligt att man kör in i Kanada när man ändå är där och snurrar. Idaho har jag ingen som helst koll på, men lär ju leta upp saker att göra/se.
Nåt jag definitivt inte bör missa?