ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-10, 13:56

Gäst

Standard Florida roadtrip
Hejsan!

Jag håller just nu på att planera min Florida resa i sommar och tänkte att det kanske finns någon här som har några bra tips/synpunkter. Vi är alltså ett par på 25 år som vill ha en kompination mellan sol&bad, nöjen, upplevelser, storstad och lite mysiga/fina ställen.

Min plan ser för tillfället ut så här.

1. Miami - 4 nätter
2. Key West - 3 nätter
4. Clearwaterbeach - 3 nätter
5. Orlando - 3 nätter

Låter det som en bra trip tycker ni? Känns det som att vi missat nått ställe? Blir det onödigt mycket körande? Låter det lite mycket med 3 nätter i KW. Ja, alla tankar är välkomna.

Vänliga hälsningar Maria
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 14:32

floridasidan

Globetrotter
floridasidan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Thumbs up
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hejsan!

Jag håller just nu på att planera min Florida resa i sommar och tänkte att det kanske finns någon här som har några bra tips/synpunkter. Vi är alltså ett par på 25 år som vill ha en kompination mellan sol&bad, nöjen, upplevelser, storstad och lite mysiga/fina ställen.

Min plan ser för tillfället ut så här.

1. Miami - 4 nätter
2. Key West - 3 nätter
4. Clearwaterbeach - 3 nätter
5. Orlando - 3 nätter

Låter det som en bra trip tycker ni? Känns det som att vi missat nått ställe? Blir det onödigt mycket körande? Låter det lite mycket med 3 nätter i KW. Ja, alla tankar är välkomna.

Vänliga hälsningar Maria
Hej, som alltid beror det på vad man vill se och göra. Planen är helt okej men ska Ni inte göra några särskilda aktiviteter på Key West hade jag minskat med en natt där och lagt den i Miami Beach och gjort en dagsutflykt till Everglades därifrån istället.
Ni missar massor av ställen men det gör man alltid :-) Ni får se en liten del av vad som finns och tycker inte Ni ska pressa in fler platser, två veckor går enormt fort och det finns så mycket att se. Ni kommer ju även kunna se en hel del på vägen mellan era stopp så det lär inte bli så drygt med körandet. Blir Ni frälsta kommer Ni återvända och kan besöka fler/andra platser den gången.

Gammal 2010-03-10, 15:36

Gäst

Standard
Tack så mycket för ditt svar! Låter som en bra idé att korta ner KW till 2 nätter. En annan sak jag börjat fundera på är vilken ort på västkusten som är "den bästa". Jag förstår att det är väldigt individuellt men jag tycker ändå det hade varit kul att höra era åsikter. De som jag framförallt väljer mellan är Ft Myers beach, Sarasota (eller nån ö utanför) och Clearwater beach. Några tankar??

/ Maria
Svara med citat

Gammal 2010-03-11, 08:35

Johan78

Medlem
Johan78 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard
Vi åker till Florida 3-17 maj och hade tänkt följande schema:

Ft. Lauderdale 4 dar
Key West 1 dag
Fort Myers 3 dagar
Orlando 5 dagar
Ft. Lauderdal 1 dag
Sen resa hem

Nu i efterhand börjar fundera på om vi lagt för många dagar i Orlando då vi är vuxna och inte kommer besöka alla parker.
Svara med citat

Gammal 2010-03-11, 09:43

JLE

Medlem
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Johan78 Visa inlägg

Ft. Lauderdale 4 dar
Key West 1 dag
Fort Myers 3 dagar
Orlando 5 dagar
Ft. Lauderdal 1 dag
Sen resa hem

Nu i efterhand börjar fundera på om vi lagt för många dagar i Orlando då vi är vuxna och inte kommer besöka alla parker.
Man behöver inte vara barn för att tycka om parkerna
Svara med citat

Gammal 2010-03-11, 09:55

floridasidan

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Johan78 Visa inlägg

Ft. Lauderdale 4 dar
Key West 1 dag
Fort Myers 3 dagar
Orlando 5 dagar
Ft. Lauderdal 1 dag
Sen resa hem

Hej, Hur många parker tänker Ni besöka? Räkna en dag för varje park.
Har Ni bokat och märker att Ni har tid över kan Ni fundera på att gör utfärder från Orlando.
Kennedy Space Center är otroligt intressant (även för vuxna :-)
En annan mycket trevlig tur är att köra uppåt längs ostkusten, kör in om (antar att Ni har hyrbil) Daytona Beach och prova att köra på stranden, ta ett dopp om det är varmt, fortsätt upp till St. Augustine, en riktigt trevlig liten stad.

Gammal 2010-03-11, 16:39

Gäst

Standard
Det låter också som en härlig trip. Hur kommer det sig att ni valt just Ft Myers? Har ni hört mycket positivt om det? Tror ni det är alltför långt att föra Key West till Clearwater på en dag? Kanske bättre att stanna en natt på vägenm tex i Naples.

/ Maria
Svara med citat

Gammal 2010-03-11, 23:08

floridasidan

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Det låter också som en härlig trip. Hur kommer det sig att ni valt just Ft Myers? Har ni hört mycket positivt om det? Tror ni det är alltför långt att föra Key West till Clearwater på en dag? Kanske bättre att stanna en natt på vägenm tex i Naples.

/ Maria
Det är en dryg körning! Kanske Ni ska kasta om lite så Ni besöker Orlando före Clearwater?
Floridas Turnpike är den snabbaste och bekvämaste vägen och den går från Homestead och hela vägen förbi Orlando. Gör några pauser så är det helt görbart att köra Key West-Orlando, biten upp till Homestead är ganska långsam och kan ta tid då det till stor del är enfilig väg, ljussignaler mm.

Gammal 2010-03-12, 10:03

Gäst

Standard
Den möjligheten har jag inte ens tänkt på. Men nu när du säger det låter det väldigt bra, båda för att det är skönt om det går snabbare att köra + att det kan vara skönt att avsluta semsterna lite lugnare (clearwater istället för Orlando)
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 12:45

Familjen

Smile Låter bra
vi ska göra en resa i april med små barn.
orlando 1 v
Ft Myers beach 4 dygn
Key west 4 dygn
Miami South Beach 1 v

Stranden, som har sand som påminner om potatismjöl, och vattnet på ft myers beach tycker vi om. Och det är nära till Lover's key och Sanibel/captiva för snäckplockning.

Det finns hur mycket som helst att se och göra i florida! Att bara lata sig vid polen/ stranden, shoppa och äta gott kan man lätt göra en vecka.

Har ni tänkt på Kennedy space center?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8