ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-06, 22:00

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av skalenius Visa inlägg

Hur fixa man amerikanskt körkort da? Jag har svenskt körtkort. Maste jag göra om hela processen igen?

Sa ''trakigt omrade'' betyder inte mycket kriminalitet?
Nar jag tog mitt korkort sa var det teoriprov och uppkorning som gallde. Men for att ens kunna gora detta sa maste du ha en fast adress, du maste ha en bil att kunna gora uppkorningen i vilket betyder att du maste ha nagon annan med dig till uppkorningen. Dom kontrollerar naturligtvis visumet och alla andra papper under resans gang.

Sa lange du har giltigt visum och en fast adress och kan bevisa det pa nagot satt sa ar det en enkel process att ta korkort i USA. Tog mig ca 2 manader fran start to finish.

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 10:31

AndreasC

Medlem
AndreasC är inte uppkopplad
AndreasCs avatar

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 3

Standard
Min vän Tomas, student vid Yale-universitetet i New Haven, fick köra upp för att få sitt amerikanska körkort. Var ingen big deal. För att få MC-kort därborta krävdes det dessutom ett par dagars kurs, och en uppkörning på det. Betydligt svårare i Sverige.

Har du din fasta adress, så är det nog inga problem att börja processen med att få amerikanskt körkort. Annars vill jag minnas att kompisen kunde köra på sitt EU-kort i ett år. Om det är nån form av dispens från skolan, vet jag dock inte.

Kolla upp det! Och lycka till.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8