ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-28, 23:16

maino

Nykomling
maino är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard Captiva/Sanibel, Florida
Hej

Ska till Florida i juni/juli och vill tillbringa en vecka på västsidan. Har läst lite om Captiva och Sanibel och det verkar vara väldigt fin natur, stränder där. Dock verkar det ganska dyrt. Är det någon som har rekomendation på något bra boende som är lämpligt för 2 vuxna och 2 barn (9,11 år)?
Finns det några andra bra ställen på västsidan som ni kan rekomendera?
Tacksam för alla svar!!
Svara med citat

Gammal 2010-03-01, 09:06

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 6

Standard
Rekommenderar att ni bor på Fort myers Beach och tar bilen till Sanibel/Captiva. Dels är det billigare att bo där, dels finns det mycket mer att göra - speciellt för barnen. Kolla på Manatee Bay Inn som ligger idealiskt alldeles intill Times Square där allt händer (Home - Manatee Bay Inn, Ft. Myers Beach Bed & Breakfast / Motel). Har bara sex rum, så var ute i god tid. Sedan har ni ett outlet mall med bra priser på det mesta på vägen till Sanibel.

I själva Fort Myers finns det sedan massor att göra. Allt från en superstor loppmarknad till djurparker. Och det är nära till Everglades och alligatorerna.
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 20:36

Gäst

Thumbs up
Tack för tipset! Vi har nu bokat Pinkshell i Fort Myers Beach.
Svara med citat

Gammal 2010-03-06, 18:04

fileoscar

Medlem
fileoscar är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 5

Standard Sanibeltips
Och om ni av någon händelse skulle ångra er och vilja bo på Sanibel så kan jag tipsa om anläggningen Pointe Santo. Jag bodde en vecka här för några år sedan. Läget är vidunderligt med pool, hav och alligatordamm på en och samma gång. Och lägenheterna - åtminstone den jag bodde i - var av väldigt hög klass men alla tänkbar utrustning. Dyrt? Ja ganska, men det blir ändå relativt prisvärt eftersom det handlar om andrahandsförhyrning. Googla "rentals by owner" samt "pointe santo" så dyker det upp ett antal alternativ. Vill minnas att vi betalade runt 10000 kr för en vecka men så var vi också sex personer att slå ut kostnaden på. Tror att lägenheten var inredd för åtta. Nu var förstås detta i nov/dec-skiftet. Kan tänka mig att inte bara vädret är hetare i juni.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8