ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-24, 20:08

Gäst

Standard Från New york till Keene, New Hampshire
Hej,

Jag undrar om någon skulle vilja hjälpa mig med en sak.
Jag ska åka från New York till Keene i New Hampshire den 4:e april och den tid som passar är efter kl 18. Problemet är att det enda jag hittat är greyhound bus och de avgick kl 15 eller något sådant och det passar tyvärr inte.
Så hur ska jag ta mig dit på enklaste sätt? (så billigt som möjligt)
Vid förslag om att hyra bil så har jag ingen lust att köra själv från New York till Keene på kvällen/natten även om jag har körkort, det är dessutom första gången jag åker till USA.

Väldigt tacksam för hjälp.

/Malin
Svara med citat

Gammal 2010-02-24, 21:52

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej,

Jag ska åka från New York till Keene i New Hampshire den 4:e april och den tid som passar är efter kl 18. Problemet är att det enda jag hittat är greyhound bus och de avgick kl 15 eller något sådant och det passar tyvärr inte.
Så hur ska jag ta mig dit på enklaste sätt? (så billigt som möjligt)
Vid förslag om att hyra bil så har jag ingen lust att köra själv från New York till Keene på kvällen/natten även om jag har körkort, det är dessutom första gången jag åker till USA.

Väldigt tacksam för hjälp.

/Malin
Ar inte helt bekant med Keene, NH men kolla Amtrak om det mojligtvis finns nagra tagforbindelser. Har hittade jag en trad som kanske kan hjalpa dig :

nearest Amtrak station from Keene, nh (Manchester, Concord: rental car, rental, college) - New Hampshire (NH) - City-Data Forum

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-02-25, 19:35

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej,

/Malin
När jag kollar på greyhound.com så hittar jag bara en avgång kl 08:00 som tar 31 timmar på sig för att komma fram. Så har du hittar en buss som går direkt så blir det nog bäst att du sover över i New York och tar den nästa dag i stället.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2010-02-25, 23:35

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Det är inte helt lätt att åka med något publikt transportmedel till mindre städer. Keene är med med amerikanska mått en liten stad, och tyvärr ligger det en bit ifrån de stora viktiga motorvägarna. I ett land där bensinen kostar 5kr/litern är det svårt att ha så tät kollektivtrafik.

Greyhounds bussar går antingen klockan 13:30 och tar knappa 6 timmar på sig till Keene, eller så får man ta morgonbussen klockan 6 som tar nästan 9 timmar på sig eftersom man får vänta två timmar i Bellows Falls, en halvtimmes bilresa från Keene.

Om du inte har någon från Keene som kan plocka upp dig i en närliggande stad så finns det inte så många andra alternativ än att antingen ta hela dagen på sig att åka dit, eller också hyra en bil.
Svara med citat

Gammal 2010-02-26, 00:17

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av PeterO Visa inlägg

När jag kollar på greyhound.com så hittar jag bara en avgång kl 08:00 som tar 31 timmar på sig för att komma fram. /PeterO
Jag angav Penn Station som påstigningsort, och då fick jag bara en avgång kl 08:00, men anger man det neutrala New York, NY så hittar man resorna som går 06:00 och 13:30.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2010-02-26, 01:17

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Fick en ide, kolla om det gar bussar/tag till Albany eller Boston och sedan kan man darifran kanske lattare ta sig till Keene, NH. Tagforbindelse finns eventuellt till Brattelboro, VT. Det ar inte sa langt fran Keene.

/MST
Svara med citat

Gammal 2010-03-04, 18:13

Gäst

Standard
Tack så hemskt mycket för era svar. Det blev greyhound bus ändå. fast på måndagen.
Verkade smidigast.
/Malin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8