ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-23, 17:46

Gäst

Standard Bekräfta resa med flygbolag?
Hej,

Häromdagen bokade jag och min sambo en resa till New York via Kilroy Travel.
När vi fick bekräftelsen stod det att de rekommenderade att man ska ringa flygbolaget och bekräfta med dem.

Nu är det så att vi ska åka med American Airlines (vilket blir VÄLDIGT dyrt att ringa till) och när jag sökt på hemsidan efter någon mailadress att maila till har jag inte hittat något av relevans...

Är det här något som känns bekant för er? Brukar ni ringa flygbolagen för att bekräfta resan? Eller kan vi låta det bero?

En annan fråga, Är det någon som åkt med Kilroy travels? I så fall vad tycker ni om dem?

Tack på förhand!

/Malin
Svara med citat

Gammal 2010-02-23, 18:06

sasv100

Nykomling
sasv100 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
Jag har aldrig hört talas om att utresan ska bekräftas hos flygbolaget. Bolaget (och Kilroy i ditt fall) har ju dina kontaktuppgifter så att du kan nås om något händer med flyget.
Före returresan brukar man få rekommendationen att bekräfta med flygbolaget även i dessa dagar. Personligen har jag inte bekräftat någon hemresa sedan i början av 2000-talet och, peppar peppar, ingenting har hänt
Svara med citat

Gammal 2010-02-24, 14:55

Johan78

Medlem
Johan78 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard
Det är väl inte speciellt dyrt att ringa? Kanske 4-5kr/minut. Tar samtalet 4 minuter är det 20kr, inte så dyrt va?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8