ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-19, 16:00

Gäst

Standard När boka hotell/inträden osv?
Hej,

Åker på en liten tur till västkusten i slutet på september. Min fråga är hur långt innan man ska boka följande:

* hotell (LA, LV, SF, Monterey, Morro Bay samt ett par mindre ställen till)
* inträde, Front of the Line pass på Universal studios.
* inträde, Alcatraz
* Grand Canyon (vet inte om man behöver boka ngt inträde här)

Jag tänker på hotellen, om man ska vara ute i JÄTTE god tid för att få bra pris, eller ska man ha is i magen och vänta in i det sista...

Tacksam för all hjälp man kan få!
Svara med citat

Gammal 2010-02-19, 18:07

sasv100

Nykomling
sasv100 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
Hotell i större städer kan vara en bristvara så kolla i tid för LA och SF. Vad gäller Monterey borde det fungera att boka nästan när som helst. Ifall det är något större evangemang blir hotellen snabbt bokade. När jag var där senast hade en jazzfestival precis slutat och på hotellet sade de att hade vi kommit under festivalen så hade det varit nästan kört med rum. Jazzfestivalen i Monterey var i slutet av september det året jag var där, så kolla upp det också.
I LV finns det alltid rum. Priserna är ofta dubbelt upp i helgerna, så försök vara där på vardagar.
Även när det är större mässor/konferenser ökar priserna. Här är en sida där man kan kolla när sådana inträffar samt hur många som väntas besöka dem: Las Vegas Convention Calendar, Conventions Las Vegas.

Grand Canyon behöver du inte boka inträde men väl boende. Vill du bo i parken bör du vara ute flera månader i förväg.

Universal-pass kan du köpa några dagar innan, det gjorde vi. Tänk på att du bokar via internet och måste ha möjlighet att skriva ut biljetterna. Du har gjort ett bra val när du väljer Front of the line pass. Vi gjorde det och när vi gjort 4 åkturer räknade vi med att vi sparat ca 2-3 timmar i kötid.

Alcatraz kräver lite mer framförhållning. När vi åkte så läste jag rekommendationer på nätet att man bör boka ca 3-4 veckor innan. Jag rekommenderar att du tar kvällsturen. Lite färre besökare samt att visa delar av fängelset bara är öppna under kvällsturen.

Ha en bra tur
Svara med citat

Gammal 2010-02-20, 11:08

Gäst

Standard
Tack för ditt svar!

Vi har planerat in Vegas under vardagarna, för jag har förstått att det är betydligt dyrare under helgerna. Ska kolla länken du skickade!

Kvällsturen till Alcatraz har jag fått rekommenderat från två olika håll nu, så det lär ju definitivt bli den!

har du förslag på var i SF och LA man bör bo? Jag kan säga som så här, så länge jag bor någerlunda "säkert" så kan jag bo var som helst, det behöver inte vara ngt jätteflådigt ställe. Men helst inte så man blir rånad runt husknuten. Vi ska inte sitta på hotellet, så boendet är det jag vill lägga minst cash på. Ett undantag är dock Vegas, här ska vi bo på stripen och det får i så fall kosta lite mer, men va sjutton, det är ju VEGAS!!
Svara med citat

Gammal 2010-02-20, 14:30

sasv100

Nykomling

Standard
LA är stort så det beror på vad du vill/ska göra var du ska bo.
Själv bodde jag i Hollywood på ett hotell som heter Orchid Suites (Orchid Suites Hotel - Hollywood's Best Hotel Value- Free WiFi Wireless Internet).
Det är 5 min promenad från Hollywood blvd med bl a walk of fame och Chinese Theatre

I SF kan du bo, nästan, var som helst. Själv bodde jag några kvarter från Union Square.
Svara med citat

Gammal 2010-02-23, 12:33

Gäst

Standard
Jo jag förstår att LA är stort så det blir att kolla runt lite innan man bestämmer sig för var man ska bo. Har dock hört dåligt om Hollywood? Däremot ska Santa Monica vara fint, men jag tycker det är för mycket pengar att lägga när vi absolut inte kommer att vara på hotellet i LA. Men jag ska gå in och kolla din länk!
Tack!
Svara med citat

Gammal 2010-02-23, 12:38

Gäst

Standard
Jag kollade precis länken till LV med mässorna och sånt. Och just i september är där ju MASSOR med mässor, med upp till 12.000 deltagare/mässa!! Men jag har varit inne på booking.com och kollat olika hotell i Vegas i slutet på september och det verkar ändå ok med rum och pris. Man kan ju försöka undvika just de hotellen där mässorna är, vilket verkar vara Mandalay Bay och Ceasar's.
Svara med citat

Gammal 2010-02-23, 19:01

sasv100

Nykomling

Standard
Det kanske inte gör så mycket på priset när det är mässor/kongresser. Att man skulle kolla det var ett tips jag fick på ett annat forum. Trots allt finns det 124270 hotellrum i Las Vegas enligt siten Las Vegas Fun Facts

Vad gäller Hollywood så har ryktet förbättrats sedan en tid. När ni ska till Universal Studio så är det lång körtid från Santa Monica. Från Hollywood tar det ca 5 min med tunnelbana, det är bara en station från stationen Hollywood/Highland
Svara med citat

Gammal 2010-02-24, 11:38

Gäst

Standard
Oj, bara 5 min från Hollywood? Det visste jag inte. Då ligger det ju bättre till om vi ska åka till Universal.
Svara med citat

Gammal 2010-02-24, 13:40

sasv100

Nykomling

Standard
Efter tunnelbaneresan tillkommer den lokala transporten från tunnelbanan upp till huvudingången för Universal Studios. Den är gratis och tar också ca 5 min.
En länk där du kan ta fram tidtabellen på t-banesträckan på förmiddagen: socaltransport.org | Metro Bus and Rail Trip Planner for Los Angeles and surrounding Counties
Svara med citat

Gammal 2010-02-26, 09:42

Gäst

Standard
tusen tack för det!

Men om det bli så att vi tar bilen till Universal, så finns det väl parkering? Dum fråga kanske..
Svara med citat

Gammal 2010-02-26, 14:20

sasv100

Nykomling

Standard
Parkering? Visst. Detta är USA där bilen är gud.
Info om hur man kör samt parkering: Universal Studios Hollywood - Driving Directions & Parking

Huvudsidan för parken i Hollywood: Universal Studios Hollywood. Los Angeles, California.
Svara med citat

Gammal 2010-03-01, 10:53

Gäst

Standard
Kanon, tack för hjälpen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8