Hej Magnus.
Låter som en riktigt trevlig resa och påminner mycket om den jag och min sambo ska göra 1:a maj - 1:a juni. Har du varit i Florida tidigare?
Jag kollade också på Grand Bohemian i Orlando och tycker att det hotellet verkar riktigt fint och trevligt. Valde själv dock ett hotell lite mer söder ut, närmare parkerna och disney downtown "Parc Soleil Hilton". Nybyggt och relativt billigt som får possitiv kritik.
Bra med 1 dag / park så det inte blir allt för stressigt. På Islands of Adventures öppnar snart portarna till den nya delen Harry Potter :-). Ska bli kul att utforska.
Passa på att besöka
Downtown Disney med. Finns en hel del att se och göra där med.
Ett flertal outlets finns med, bl.a
Orlando Premium Outlets som är ett bra shopping ställe.
Tycker man om minigolf så finns det även ett antal roliga banor man kan ge sig på under kvällen bl.a kring
Celebration.
Har ni bestämt er för att bo på Best Western Oceanside Inn i Fort Lauderdale?
Annars finns det ett antal jättebra motell/hotell
här. Ett bra och lugnt område där vi brukar hålla till då vi är i Fort Lauderdale. Du har:
Robindale
Napoli Belmar
Birch Patio
Sans Souci
Tropi Rock
M.fl m.fl
Alla till en bra peng samt att läget är väldigt bra. Dom får dessutom bra kritik från tidigare ressenärer och jag har bott på några av dem. Risken är att dom är fullbokade, men man vet aldrig.
Sawgrass Mills är värt några besök. Svårt att gå igenom på en dag med över 300 butiker. Även
The Galleria är ett bra varuhus. Lite finare, lite dyrare men det ligger nära stranden utmed Sunrise Blvd. Tycker man om Flea markets så är
Swap Shop att rekommendera. Där kan du hitta allt möjligt till en billig peng. På kvällen omvandlas parkeringen till en enorm DriveIn bio. Värt att testa! Swap Shop ligger också utmed Sunrise Blvd mellan I95 och Floridas Turnpike.
Missa inte
Bahia Honda State Park om ni åker ner till Key West. Här finns den finaste stranden i hela "The Keys" tycker jag! Ett måste!!!
Om ni vill åka en tur till Everglades men inte för långt bort så finns
Everglades Holiday
Park strax utanför Fort Lauderdale. Sen har ni även en hel del ställen utmed 41:an från Miami. Bl.a
Gator Park (karta) (Hemsidan). Har testat båda och dom är bra på olika sätt.
Ska liksom ni bo på Beacon Hotel, fast bara en natt. Ska bli kul att testa då jag aldrig bott på Ocean Drive tidigare.
I Miami måste ni besöka
Bayside Marketplace. Även en tur ut till Key Biscayne som har en del fina stränder. Där ligger även
Miami Seaquarium om man tycker det är kul med djur.
Lite tips och ideer från mig, kan dock inget om snorkling :-)
Här finns lite
BILDER som jag tagit 2008 då jag var där senast...
Mvh, Johan