Kört från kust till kust i en Toyota Sienna, som var perfekt för ett sällskap på sex personer, men till sommaren vill jag tillbaka, denna gång med min flickvän. Och som bilintresserad vore det lite av en dröm att få köra nån äldre muskelbil, typ Chargern. Nån som gjort detta, på en längre resa? Jag kommer vara borta i en månad ungefär, samt ha bilen större delen av den tiden... 3-4 veckor. Hertz har en Mustang med 330hk, som dock skulle bli galet dyr att hyra under en så lång tid. 50-60k. Och de andra större aktörerna, Alamo och Avis, verkar mest ha modernare bilar, mycket japanskt och koreanskt, även en del amerikanskt.
Köpa en bil där borta och sälja när man kommer fram verkar rätt bökigt, enligt trådar jag läst på forumet, om det ens är möjligt utan medborgarskap. Fördelen med de större firmorna, som jag ser det är, one-way rentals pga många kontor, samt säkerheten, när det gäller oljebyten och haveri etc på längs med vägen...
Nackdelen är ju som sagt att de inte har det utbud man är intresserad av, till rimligt pris. Inser jag att det är för dyrt, får man börja sikta in sig på nån liten japanare
Kommer utgå från New York och lämna bilen i typ S.F, Seattle eller annan stad på västkusten.
Tankar och tips emottages gärna!