ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-13, 05:03

Aussie

Nykomling
Aussie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard SF, Miami, NYC
Hej!

Ska aka till San Francisco, Miami, och New York fran OZ innan jag aker hem till swe om 1 och en halv manad ungefar.

Undrar helt enkelt om ni har nagra tips pa vad man kan se och gora i SF och Miami. Aven NYC om det inte ar det vanliga, central park, empire state b mm.

Sedan undrar jag aven om ni tror det ar mojligt att komma in pa en sportbar som sander OS i hockey i SF eftersom jag ar dar under OS. Om ni vet ngn speciell bar som ar bra ex. Jag ar 20, fyller 21 2 veckor efter OS sa antar att jag inte kommer in men det kanske gar att komma in om man inte dricker alkohol?

Alla tips om OS i SF ar valkommna, kanske finns ngn svensk bar eller ngt?

Tack pa forhand! hah..
Svara med citat

Gammal 2010-01-14, 02:37

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Hur mycket tid har du i SF och Miami? Om du inte är 21 kan du inte hyra bil. Inga problem i SF (med buss t.ex.) men definitivt inte lätt att ta sig runt i södra Florida utan bil. Så förslag beror mycket på vad du hade för planer i Florida och hur mycket tid där.

Vet inget om sportbarer men misstänker att de är stenhårda med 21 års åldern.

Gammal 2010-01-16, 02:39

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Aussie Visa inlägg

Undrar helt enkelt om ni har nagra tips pa vad man kan se och gora i SF och Miami. Aven NYC om det inte ar det vanliga, central park, empire state b mm.
Hmmm, ett tag sedan jag var i 20-årsåldern, men jag gör ett par försök om intressanta saker i NY som man inte hittar på första sidan i en turistguid.

Hangarfartyget Intreped (luft, sjö och rymdmuseum) är imponerande.

En onsdagkväll på Apollo-teaterna amatörtävlan är kul att ha upplevt.

En jazz-kväll på Village Vanguard för den som gillar musiken. Måndagkvällar är det storband, vilket är mer neutral jazz än det kan vara övriga kvällar. Det kostar en del i entré (ca 30 dollar) men då ingår 10 dollar som man kan använda till Coca Cola.

Forbes Magazine Galleries är gratis. Den mekaniskt intresserade hittat en utsökt mobil redan innanför ytterdörren. Bland den rörliga delen av museet har de just nu en del juveler med Wintage-tema.

Är det fint väder kan man gå efter kajerna på Manhattans västra sida nerifrån Battery Park och så långt upp man orkar.

Museum for the Moving Image i Queens är intressant.

Och som avslutning, att gå ända upp i kronan på Frihetsgudinnan. Detta har varigt stängt sedan 2001 och kommer att stängas för 2 års reparation juli 2011, så det gäller att passa på nu. Notara att man måste köpa biljett till detta månader i förväg.

/PeterO
Senast redigerad av PeterO den 2010-01-16 klockan 02:45.
Svara med citat

Gammal 2010-01-16, 12:37

Stiiitch

Nykomling
Stiiitch är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
När du är i Miami kan du alltid ta båten över till bahamas, men flyget är nästan billigare och tar bara 1 timme. Du kan se hockey, basket... Annars har egentligen inte USA mycket att erbjuda om man är under 21...
Svara med citat

Gammal 2010-01-17, 03:43

Aussie

Nykomling
Aussie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard tack
Tack for alla svar gott folk!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8