ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-04, 22:44

Thea

Nykomling
Thea är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Smile "liten road-trip" / LA, SFO, LV.
Jag hade tänkt göra en liten road-trip, på 10-14 dagar, och när jag skulle göra min planering visade det sig att jag har noll koll.

Min resrutt: Los angeles -> San francisco -> Las vegas -> grand canyon -> Tillbaka till LA igen.

Någon som provat denna resa?
Hur lång tid tar det ungefär med bil mellan städerna?

Ohh, just det.
Jag måste fixa nytt pass innan jag åker (går ut i maj, jag åker i Juni). Jag såg att man måste skriva in sitt passnummer på flygbiljetten, kan man inte ta det som man har nu ändå? Är ju fortfarande jag, eller??

/Thea
Svara med citat

Gammal 2010-01-05, 00:48

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Du har antingen en hel dag att köra LA-SF om du tar den tråkiga I-5, ELLER 2 dagar om du tar den mycket vackrare och intressanta kustvägen.

En hel dag SF-LV.

Halv dag LV-GC.

Hel dag GC-LA.

10 dagar är för lite tid för den här rundturen. 14 dagar nog det minsta jag skulle rekommendera. Plus att du har missat San Diego som enl. min uppfattning är mycket trevligare och har mer att erbjuda än LA.

Detta är en ganska populär runda, och vi har haft en del trådar om just den här kör-turen. Kolla de senaste 3 månaderna här i USA forumet (gå tillbaka 4-5 sidor) och du kommer att hitta massor av information.

Behöver du mer uppgifter - hör av dig här!

Du bör skaffa ett nytt pass med en gång, och du bör definitivt använda det nya pass numret om du vill undvika problem vid resan!

Gammal 2010-03-14, 21:45

PC

Medlem
PC är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
I september -09 åkte vi Las Vegas - Grand Canyon ... går på en dag.
Sedan for vi från Grand Canyon till San Francisco. Tog det på två dagar med stopp i Kingsburg.
Sedan tog vi kustvägen ner till Los Angeles på två dagar med stopp i San Luis Obispo.
Skulle inte vilja "stressa" med att åka mera än så per dag.
Tycker själv det är bättre att ta det lite lugnt på vägarna o inte bara rusa fram på dom stora ... trevligare att ibland åka på lite mindre vägar och se lite mera av landet.
Som "malama" skrev så skulle jag nog ta denna tur på mera än 10 dagar i alla fall.

/P&C
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8