ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-08, 19:45

JennieMagnusson

Medlem
JennieMagnusson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Rykte: 4

Standard Snart dags för USA-resan - några sista tips/råd?
Jösses, 9 månader har gått sedan vi bokade och snaaaart är jag i Memphis ;-) Mindre än tre veckor kvar.
Funderar på om det är några praktiska saker man bör tänka på när det är första gången vi åker dit. Har de flesta ställena så man kan betala med kort ska man ha mycket/lite kontanter med sig osv?

Om det har betydelse för svaret så ska vi till Memphis, Las vegas (Och Grand Canyon) samt San Fransisco och vi är två vuxna
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 19:55

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av JennieMagnusson Visa inlägg

Jösses, 9 månader har gått sedan vi bokade och snaaaart är jag i Memphis ;-) Mindre än tre veckor kvar.
Funderar på om det är några praktiska saker man bör tänka på när det är första gången vi åker dit. Har de flesta ställena så man kan betala med kort ska man ha mycket/lite kontanter med sig osv?

Om det har betydelse för svaret så ska vi till Memphis, Las vegas (Och Grand Canyon) samt San Fransisco och vi är två vuxna

Ha alltid lite kontanter pa er. De allra flesta stallen tar kort men for dricks/vagtullar/taxi och dylika saker sa behover ni cash. Men ni behover inga stora summor. Jag har sallan mer an 50 dollar pa mig och det racker alldeles utmarkt.

Trevlig resa och varmt valkomna till USA !
/MST
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 15:18

Sofipropp

Medlem
Sofipropp är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Jag vill ha en massa info om Vegas när du kommer hem. Shower och pooler och mat och roliga saker i största allmänhet!
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 20:45

netsadde

Medlem
netsadde är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Lite kontanter är alltid bra för dricks etc. Men det finns ATM machines (bankomater) överallt i Usa, så det är lätt att ta ut mer pengar när man behöver det.
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 22:26

Waaanda

Medlem
Waaanda är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Viktigt att tänka på är att du har alla dina papper i ordning. Att du har klart för dig/er vart ni skall bo och hur länge ni skall vara där (förutsätter jag iof )

Samt att du kan om ni ska vara där en längre tid visa att du/ni har tillräckligt med pengar att röra er med..

Att passet är giltigt att rätt namn står på pass och biljetter.. Vätskor som finns i behållare större än 100ml finns i det bagage som ska checkas in..
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 07:02

JennieMagnusson

Medlem
JennieMagnusson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Rykte: 4

Standard
Tack för era svar!
Växlar in en del till dollar redan nu då.
Vi fick godkännande på det där pappret man ska fylla i för att få åka in i uSA igår och kommer skriva ut det för att ha med tillsammans med alla papper på hotell, flyg osv för resan

Soffipropp
Återkommer tidigast den 12 januari med tips ;-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8