ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-07, 22:33

Gäst

Standard Ang. hockey biljetter
Hur är det med att köpa hockey biljetter i USA, Florida.

Skulle vilja se under min vistelse i Florida deras hockey lag spela. Så kan jag direkt via deras hemma arena "Bank Atlantic Center" köpa biljetter eller måste jag verkligen på något vis boka i förväg? Vore jätte tacksam för hjälp kring detta.

/A.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 23:10

Bennythecop

Medlem
Bennythecop är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
Jag har faktiskt varit o kollat på Floridas lag i NHL ett ental ggr.. då fick jag biljetter av en bekant i förväg.. Men om du söker på google.. deras arena eller deras lag så kan du se biljetter.. sök på om man kan köpa at the counter eller något sådant.. ska kanske du hittar info
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 00:02

Travel.Agent

Nykomling
Travel.Agent är inte uppkopplad

Standard
Här kan du fixa biljetter: Florida Panthers tickets, and team schedule. Official Ticketmaster site.

Ser ut ungefär som Ticnet.se. Vet inte om man kan hämta ut biljetter på något ställe där, men det bör nog gå. Eller så tror jag du till och med kan skriva ut det (om dem nu har samma som ticnet.se, men dem kanske är rädda för att det ska kopieras?) Men testa där. Du kan väl annars ringa dem eller maila och fråga.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 12:12

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Har för mig att det är problem att köpa nu och plocka ut på plats om man är utanför USA eller Kanada. Skall inte svära på det och jag hörde det om konsertbiljetter, vilket kan vara något annat.

Det finns annars specialserade resebyråer för sportevenemang, eller, ännu bättre om du känner någon där som kan handla dem till dig.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 16:38

Bennythecop

Medlem
Bennythecop är inte uppkopplad

Standard
Hur menar du med problem att beställa/köpa dem nu och sen hämta ut dem i USA???

Man lär juh kunna köpa biljetter up front eller?
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 16:52

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Jag har sett att det finns evenemang där man inte kunnat beställa biljetter via Will Call (hämtas ut i automat vid arenan) om man bor utanför USA/Canada. Men det framgår ju vid beställningen. Elektronisk biljett, dvs sådan man själv printar ut, brukar finnas.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 16:55

chazzie

Globetrotter

Standard
På plats är det inga problem, men att boka via ticketmaster har varit problem för medlemmar på ett annat forum (musik). Det kan också ha varit så att "TicketFast" inte var ett alternativ utanför USA (dvs. få biljetten som PDF), men enklast är att kolla ticketmasters hemsida. Går det att få dem postade är det inga problem, förutom den kostnad som tillkommer för internationell post.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 19:39

Bussåke

Medlem
Bussåke är inte uppkopplad

Standard
Get Great Seat Selections & Prices - Florida Panthers Tickets

Där kan du gå in o boka och kolal lediga biljetter osv.. Vilken match skall du se? vilka vill du se att de ska spela mot?
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 00:21

Gäst

Standard
Det måste ju bara gå att köpa biljetterna på plats, annars verkar det konstigt. Ända anledningen till att det inte skulle kunna gå är väl om biljetterna är slut, tycker man.. ?!
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 09:39

chazzie

Globetrotter

Standard
På plats är det inga problem att köpa biljett, men det kan vara så att det är slut på biljetter naturligtvis, även om det är rätt liten risk. Har för mig att de säljer ut icke uthämtade biljetter strax innan också.
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 00:34

Gäst

Standard
Vi kollade på florida-toronto föe ett några veckor sedan. Vi köpte biljetterna på plats.. Vilket fungerade utmärkt.
Svara med citat

Gammal 2009-12-16, 01:06

Gäst

Standard
Vad fick du pröjsa & hur var platserna?!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8