ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-16, 08:09

Cattis66

Medlem
Cattis66 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard Tips boende New York
Hej!
Jag och min man ska åka till New York första veckan i juli 2010 och behöver tips på ett bra boende. Vi stannar en vecka och vill bo bra utan att betala hur mycket som helst. Behöver tips på hotell eller lägenhet.
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 21:57

PC

Medlem
PC är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
Bodde själva på Hotel Thirty Thirty i höstas ... man får vad man betalar för, men för oss var det helt prisvärt. Läget är bra, gångavstånd till det mesta ... förmodar att ni skall bo på Manhattan och då har man nog ingen hyrbil.
Hotels Manhattan: Hotel Thirty Thirty New York City family vacations packages ny midtown nyc hotels accommodations getaways specials near Madison Square Garden
Annars är det bara att Goggla på nätet efter Hotel New York så får man massa träffar.

/P&C
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 22:49

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Hotel 30/30 är säkert bra. 7 dygn i början på juli kostar 1.245 dollar inklusive de dryga 14% skatt som läggs på det pris de först uppger.

Som jämförelse kan nämnas theAmericanaInn.com som har rum där man delar badrum. De (som många andra) har rätt små rum. En vecka där kostar 788 dollar. Speciellt mycket billigare blir det inte om du vill ha ett rent och snyggt hotell 'mitt i smeten'.

Hmmm, snyggt kanske är att ta i, men det är i alla fall inte fult.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2010-03-18, 17:34

Gäst

Standard
Hej cattis66!
Frågan är vilka era kriterium på hotell är och vilket område på Manhattan man kan tänkas bo.
Delat el privat badrum det är en prisfaktor av några.
Har ni varit där förut? Ni vet säkert att Juli kan bli tok varmt i denna grymt härliga stad :-)
Flygbiljetten brukar bli billigare om man stannar borta över Lör & Sön.

Ett tips är Grand Union Hotel som har privat badrum & kylskåp ligger runt 1000-lappen per natt med alla skatter inräknat 1-7:e Juli på Hotels.se

Ha de gott!
Svara med citat

Gammal 2010-07-14, 22:16

Gäst12

Standard Peninsula
jag kan rekomendera Peninsula.Vi betalade 45000kr för 1 vecka och det var väldigt prisvärt
Svara med citat

Gammal 2010-07-16, 15:36

AndreasC

Medlem
AndreasC är inte uppkopplad
AndreasCs avatar

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 3

Standard
45 lakan hör nog till kategorin "...betala hur mycket som helst..." oavsett om man får mycket valuta för pengarna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8