ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-27, 20:49

Jonna

Medlem
Jonna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 0

Standard ac igen
Citat:
Ursprungligen postat av vidstige Visa inlägg

Ja, min fråga var kanske lite dum egentligen, klart som f-n att det blir jobbigt i stenstan när det kryper över 30 C...och det gör det uppenbarligen i juni, men hur är tempen i NY i oktober, november egentligen? Är november för kyligt utan centralvärme i lägenheten?
Vanligtvis sa ar det bra temperaturer i sept -juni sa du behover varken AC eller nagon varme pa. Jag har aldrig frusit eller sa och jag har mest bott i "skit lagenheter". Om man bor hogt upp flaktar det mer ocksa om man oppnar fonstret har jag markt sa da ar AC mindre viktigt.

Nagot annat jag tankte pa ar att det kan inte va latt att hitta nagon som vill hyra ut at dig bara i 3 manader om du ska hyra en hel lagenhet.

Jag sag en flyer pa en busskur idag om nagon som ville hyra ut en lagenhet for $1999/man pa gata 80, (1 bedroom) och det stod minst 6 manader. Pa sommaren ar det nog latt att hyra i bara 3 manader, eftersom sa manga studenter far hem.

Sen kan man ju bo gratis ocksa om man gar med pa att vara hundvakt for sa manga aker bort pa sommaren, jag brukar sitta hundvakt da och da och har aven blivit erbjuden pengar for denna syssla. (dog sitting kallas det). Har finns ett exempel.
Pet sitting- 2 weeks free rent
Svara med citat

Gammal 2010-06-27, 23:03

vidstige

Medlem
vidstige är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 4

Standard
Det där är ju en bra idé faktiskt även om jag inte tror på pet sitting för egen del.

Är det nån som vet om området väster om Prospect Park mellan Ocean Ave och Nostrand Ave är någorlunda safe & nice? Såg ett par lägenheter där.
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 01:47

Gäst Niklas

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av PeterO Visa inlägg

Snavar du bara över en liten tuva pengar så kan jag rekommendera en tur till Niagarafallet med GotoBus.com. Ett par dagar på vatten och bröd och du har pengar till resan, den handlar om 1.000 kr.

/PeterO
Tack för tipset! Vad totalpriset för den trippen blev för dig?
/Niklas
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 22:37

vidstige

Medlem

Standard
Citat:

Det där är ju en bra idé faktiskt även om jag inte tror på pet sitting för egen del.

Är det nån som vet om området väster om Prospect Park mellan Ocean Ave och Nostrand Ave är någorlunda safe & nice? Såg ett par lägenheter där.
Menade såklart ÖSTER om Prospect Park...Men kan passa på att utvidga frågan och fråga vilka områden i Brooklyn man bör undvika? Om man gillar det någorlunda safe & nice alltså.
Svara med citat

Gammal 2010-07-01, 12:14

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard Niagarafallet
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Niklas Visa inlägg

Tack för tipset! Vad totalpriset för den trippen blev för dig?
/Niklas
I tvådagarsresan till Niagarafallet ingick det mesta utom mat. Dvs buss, guid, hotellrum och alla entreer ingick. Vi startade relativt tidigt nere i Chinatown. På ditresan var det ett stopp vid ett glasbruk. Väl framme såg vi fallen från övre kanten, dvs där vattnet störtar ner. Vi gick även en snittslad bana ganska nära det ena fallet.

Sedan installation på hotell och middag (som vi betalade själva) varefter vi såg fallet i kvällsbelysning.

Andra dagen ingick båttur nedanför fallet.

Som sagt, alla entreer ingick och man fick tunna regnställ som är en kul sovenir.

Det var en charterresa, så guiden gjorde sitt bästa för att skynda på oss vid pauser samt underhålla oss under resan.

Man bör vara medveten om att man bara är på USA-sidan vid denna resa (med gotobus.com). Vill man även se fallen från Kanada-sidan så finns det nog resor för det med, men personligen tycker jag det var fullt tillräckligt så här.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2010-07-03, 01:31

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:

Ja, min fråga var kanske lite dum egentligen, klart som f-n att det blir jobbigt i stenstan när det kryper över 30 C...och det gör det uppenbarligen i juni, men hur är tempen i NY i oktober, november egentligen? Är november för kyligt utan centralvärme i lägenheten?
Vi var där i början på Oktober, då var det mellan 20C och 25C, vet inte om det är ovanligt, och 25C mätte vi förvisso i Washington samt Atlantic City/Asbury Park, men klart över förväntning, jackan stannade i väskan hela resan, utom dag ett då det regnade och var ca 15C...
Svara med citat

Gammal 2010-07-04, 13:27

AndreasC

Medlem
AndreasC är inte uppkopplad
AndreasCs avatar

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 3

Standard
På tal om kanadensiska kontra amerikanska sidan av fallen

Ta det dock med ... ett saltkar

Har man möjligheten att se fallen från bägge sidor utan att behöva betala mycket mer eller leta ihjäl sig för att hitta nån arrangör som stannar både i USA och Kanada, så gör det. Man kommer nära inpå vattnet (de små fallen) på amerikanska sidan, vilket var gött, att känna vattenångan över ansiktet och höra dånet. Själva hästskon dock, såg mäktigast ut från andra sidan. Kanske för att man slipper alla fula torn och dylikt som poppat upp i Kanada och som man då har i ryggen.
Senast redigerad av AndreasC den 2010-07-04 klockan 13:31.
Svara med citat

Gammal 2010-07-04, 23:30

vidstige

Medlem

Standard
Nä, nu tycker jag vi tar och diskuterar Nebraska ett tag!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8