Citat:
Ursprungligen postat av resbea
Ja vi är i funderingar om att åka till Everglades men hur fungerar det. Åker man egen bil dit eller köper man något färdigt paket? I Orlando funderar vi på de olika nöjesparkerna, vi har plats för totalt fyra nöjesparker, 1 per dag. Några nöjesparker att tipsa om? Sen har vi lite funderingar om man behöver GPS under resan? Eftersom det konstad närmare 1000 sv kr extra att det har vi inte rikigt besämt om det är värt att lägga till det. Vad tror du? Var är det i Miami man bör se? Eftersom vi är 3 par som skall åka tillsammans kommer vi att dela på oss eftersom alla inte är intresserade av samma. Hur ligger priserna i Miami? Är det svårt att hitta till Kryssningsfartygen? Är tacksam för svar.
|
Hej igen! Det går bra vilket som men jag föredrar att köra själv så man kan bestämma var man ska åka och hur länge, det finns massor av information i parken så man får lära sig massor utan att åka med någon guide.
Nöjesparkerna beror också på intresse, själv gillar jag Universal Studios, Busch Gardens (i Tampa) Island Of Adventures, Disney MGM Studios, Epcot Center bäst i nämd ordning.
GPS är bra men det funkar med karta om man planerar körningarna i förväg, köp en GPS på plats (blir billigast) eller köp en i Sverige med USA-kartor, har ni inte nytta av den sedan kan Ni ju sälja den vidare till andra USA-resenärer.
I Miami finns mycket att se, vad vill Ni se? Det finns Museum, Djurpark, Seaquarium, Jungle Island, South Beach, Little Havanna och många andra stadsdelar, Shopping i massor, vill Ni fynda, kör till Dolphin Mall (väster om flygplatsen).
Kryssningsfartygen är lätta att hitta. Ligger i Centrum och syns från överallt nästan. se kartan.
Google Maps
Ni hittar mycket information på min hemsida om Ni vill hälsa på där. floridasidan.se