ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-14, 17:03

resbea

Nykomling
resbea är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard Orlando, Miami och Kryssning
Hejsan!
Vi är 6 sycken som skall till Usa och sedan kryssa i Karibien i November. Vi har 5 dagar i orlando med start den 31 oktober. Någon som har tips på vad vi skall göra under dessa 5 dagar. När dessa dagar har gått tar vi bilen vi hyrt ner oss till Miami i 3 dagar. Tips vad vi ska göra och se där?? Sedan går vi på kryssning i Karibien. Besöker bla. (Haita, Jamica, Grand Cayman och mexico) har någon varit på denna kryssning och vill berätta mer om den?
Tacksam för alla tips vi kan få!
Svara med citat

Gammal 2009-09-15, 11:43

floridasidan

Världsvan
floridasidan är uppkopplad nu
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Hej, det har skrivits ganska mycket om vad man kan göra redan i forumet, vill Ni ha mer tips får Ni gärna berätta lite om vad Ni är intresserade av eftersom Ni har kort om tid och inte hinner med mer än en bråkdel av allt som finns att tipsa om. Det jag främst tycker Ni inte bör missa oavsett allt är ett besök i Everglades nationalpark.

Gammal 2009-09-15, 16:51

resbea

Nykomling
resbea är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av floridasidan Visa inlägg

Hej, det har skrivits ganska mycket om vad man kan göra redan i forumet, vill Ni ha mer tips får Ni gärna berätta lite om vad Ni är intresserade av eftersom Ni har kort om tid och inte hinner med mer än en bråkdel av allt som finns att tipsa om. Det jag främst tycker Ni inte bör missa oavsett allt är ett besök i Everglades nationalpark.
Ja vi är i funderingar om att åka till Everglades men hur fungerar det. Åker man egen bil dit eller köper man något färdigt paket? I Orlando funderar vi på de olika nöjesparkerna, vi har plats för totalt fyra nöjesparker, 1 per dag. Några nöjesparker att tipsa om? Sen har vi lite funderingar om man behöver GPS under resan? Eftersom det konstad närmare 1000 sv kr extra att det har vi inte rikigt besämt om det är värt att lägga till det. Vad tror du? Var är det i Miami man bör se? Eftersom vi är 3 par som skall åka tillsammans kommer vi att dela på oss eftersom alla inte är intresserade av samma. Hur ligger priserna i Miami? Är det svårt att hitta till Kryssningsfartygen? Är tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2009-09-15, 18:36

floridasidan

Världsvan
floridasidan är uppkopplad nu
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av resbea Visa inlägg

Ja vi är i funderingar om att åka till Everglades men hur fungerar det. Åker man egen bil dit eller köper man något färdigt paket? I Orlando funderar vi på de olika nöjesparkerna, vi har plats för totalt fyra nöjesparker, 1 per dag. Några nöjesparker att tipsa om? Sen har vi lite funderingar om man behöver GPS under resan? Eftersom det konstad närmare 1000 sv kr extra att det har vi inte rikigt besämt om det är värt att lägga till det. Vad tror du? Var är det i Miami man bör se? Eftersom vi är 3 par som skall åka tillsammans kommer vi att dela på oss eftersom alla inte är intresserade av samma. Hur ligger priserna i Miami? Är det svårt att hitta till Kryssningsfartygen? Är tacksam för svar.
Hej igen! Det går bra vilket som men jag föredrar att köra själv så man kan bestämma var man ska åka och hur länge, det finns massor av information i parken så man får lära sig massor utan att åka med någon guide.
Nöjesparkerna beror också på intresse, själv gillar jag Universal Studios, Busch Gardens (i Tampa) Island Of Adventures, Disney MGM Studios, Epcot Center bäst i nämd ordning.

GPS är bra men det funkar med karta om man planerar körningarna i förväg, köp en GPS på plats (blir billigast) eller köp en i Sverige med USA-kartor, har ni inte nytta av den sedan kan Ni ju sälja den vidare till andra USA-resenärer.

I Miami finns mycket att se, vad vill Ni se? Det finns Museum, Djurpark, Seaquarium, Jungle Island, South Beach, Little Havanna och många andra stadsdelar, Shopping i massor, vill Ni fynda, kör till Dolphin Mall (väster om flygplatsen).

Kryssningsfartygen är lätta att hitta. Ligger i Centrum och syns från överallt nästan. se kartan. Google Maps

Ni hittar mycket information på min hemsida om Ni vill hälsa på där. floridasidan.se
Senast redigerad av floridasidan den 2009-09-17 klockan 00:14.
Svara med citat

Gammal 2009-09-16, 17:58

Gäst

Standard Låter dyrt för GPS
Citat:
Ursprungligen postat av resbea Visa inlägg

Jag tycker 1000 kr låter dyrt för en GPS, vi hyrde bil i dec 2007 i Miami och betalade 50 dollar för GPS:en. Vilken jag kan vara ärlig och säga att vi inte hade klarat oss utan.
En snabb koll på Walmarts hemsida visar att man kan köpa den billigaste Garmin de har för 110 dollar, det hade jag gjort hellre än att hyra för 1000 kr. Du kan ju alltid sälja den sedan om du vill.
Svara med citat

Gammal 2009-09-17, 09:47

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 6

Standard
Eftersom vi redan har en GPS, ville vi bara köpa till ett sd-kort för USA. Vi hittade ett begagnat på Blocket för 700:-. Ett suveränt hjälpmedel. Inte bara för att hitta vägen, utan också för att kolla vilka hotell, matställer, affärer med mera som finns i närheten. Hyr man, kostar det runt 10 USD per dygn. Är ni ute länge, är det därför billigare att köpa en GPS.
Svara med citat

Gammal 2009-09-17, 21:42

Gäst

Standard
Hej! Jag är en av medresenärerna till "resbea" och har också lite funderingar på detta med Miami. Jag har tidigare varit i några av USAs storstäder och det jag tyckt bäst om och skulle vilja se är lite charmiga och specifika områden för staden. Typ hippikvarteren och chinatown San fransisco. Vad är det då jag bör se i Miami?

tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2009-09-17, 22:10

malama

Världsvan
malama är uppkopplad nu
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Little Havana

Coconut Grove

Miami Beach/South Beach

Coral Gables (inte centrala delen utan områdena utanför "centrum" med hus som typiskt byggdes på 1920-talet i spansk stil och med fantastisk växtlighet. D.v.s. bara att köra runt lite - gata upp och gata ner för att uppleva atmosfären).

Gammal 2009-12-29, 04:56

Gäst

Standard GPS
Jag laddade ner USA-karta till Garmin från PB, funkade helt perfekt!!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8