ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-10, 15:17

åsamariah

Nykomling
åsamariah är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard Bila till Las Vegas
Hallå!

Jag har börjat fundera på att bila till Las Vegas och har kikat runt så gott jag kan för att få tips. Det enklaste verkar vara att flyga till Los Angeles och hyra bil där.

Jag söker tips om hur man enklast bokar detta. Finns det paketresor man kan köpa eller måste jag boka allt separat.

Sen undrar jag om någon har erfarenhet av att hyra bil i Usa. Vi vill helst hitta en cab (men ingen superlyxig variant alls), brukar det finnas sådana alternativ på uthyrningsfirmorna?

Mycket tacksam för tips och förslag!

Åsa
Svara med citat

Gammal 2009-09-12, 13:30

JennieMagnusson

Medlem
JennieMagnusson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Rykte: 4

Standard
Vi ska hyra bil i Las Vegas, men då ska vi till Grand Canyon.
Först har jag kikat lite på happy-cars.com, men nu ska vi boka på Travelstore.se. Har hittat bra priser. Vi väljer dock inte cab då vi ska vara där i början av januari, så det blir en lite skruttbil ;-)
Det skulle iaf kosta drygt 900 kr för en bil i två dygn, inkl skatter, en full tank, fria mil och en extra förare.

När du söker på bilar kommer det upp en massa olika förslag på bilar och där finns nästan alltid en cab med.
Svara med citat

Gammal 2009-09-12, 18:20

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Vet inget om paketresor - misstänker att det bästa är att hitta ett bra pris för enbart flyg till antingen till Las Vegas eller Los Angeles och fixa resten separat.

Om du vill flyga till Los Angeles, finns det massor med möjligheter, antingen via annan europeisk flygplars och sedan nonstop till Los Angeles (t.ex. KLM via Amsterdam, British Airways via London, Lufthansa via Frankfurt och Air France via Paris är de mest troliga). Eller ett amerikanskt flygbolag direkt till USA (men inte Los Angeles) och inrikesflyg vidare till LA. T.ex. US Airways via Philadelphia eller Delta Air Lines via Atlanta).

Om du vill flyga direkt till Las Vegas finns det mindre möjligheter som går nonstop från Europa. Vad jag vet endast Virgin Atlantic i dagens läge, London-Las Vegas nonstop. Jag tror British Airways skall också börja flyga samma linje till våren. Väljer du ett amerikanskt bolag har du samma möjligheter som ovan till LA.

Gammal 2009-09-15, 13:56

Hälsing

Talking
Vi flög till Las Vegas via London och Los Angeles i somras och hyrde bil av Avis redan i Sverige - ring dem - det funkar inte att boka via nätet när det gäller USA. När vi kom fram till Vegas fanns Avis på vårt hotell så vi hämtade ut den där. Det funkade jättebra! Vi tog med oss egen GPS men annars hyr de ut även dessa. Vi bokade resan med supersavertravel - mycket bra och billigt - vi flög reguljärt och bokade även hotell i Vegas en vecka för totalt 16000:- för 2 pers!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8