ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-30, 20:13

Pro

Standard Hyra hus/villa San Diego
Hej,
Vi är ett gäng på 5 som åker runt i Kalifornien och funderar på att stanna en vecka i San Diego, då vi lägger ganska mycket tid och pengar på Hotell tänkte vi försöka hitta ett hus att hyra den veckan i San Diego.. Någon som har tips på vart man skall bo (vill gärna bo nära stranden och centrum på samma gång men har bil, så helst nära stranden), vilken strand etc.. Även tips på vart man kan hitta hus att hyra uppskattas!

Tack
Svara med citat

Gammal 2009-08-30, 23:20

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Jag lade just uppgifter om San Diego i annan tråd, som du kanske sett. I all korthet:

Du kan bo antingen nära stranden ELLER nära centrum. Alltså antingen det ena eller det andra. Som jag nämnde i den andra tråden är Mission Beach och Pacific Beach områden (precis intill varandra) att föredra. Mycket nära till stranden, och mycket aktiviteter och folkliv och många restauranger. C:a en svensk mil norr om centrum, men lätt att ta sig däremellan.

Ang. att hyra hus - föreslår att du går till Google och skriver in:
"Vacation rentals in Mission Beach and Pacific Beach in San Diego"
Du kommer att få en hel del. Vissa är agenter. Har du någon fråga om en viss adress är bra eller ej bra, hör av dig. Jag känner i princip till alla gatorna i området.

Gammal 2009-09-05, 01:56

Gäst

Standard
Kanon! Vilken strand är det mest "liv" på av Mission Beach och Pacific Beach? Har fått för oss att Pacific kanske är lite roligare än Mission? Vi är i 22-års åldern och kommer nog vilja spendera kvällarna på barer/krogar. Någon som vet hur surfingen är i San Diego just nu?

tack
Svara med citat

Gammal 2009-09-05, 02:37

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Ingen större skillnad mellan MB och PB. De ligger precis intill varandra. PB norr om MB. Båda har ju havet till väster. Öster om MB ligger Mission Bay Park så MB är en ganska smal "remsa" mellan havet och parken. PB, som ligger precis norr om, går inåt landet flera km vilket innebär att om du hyr något i PB så KAN det vara en bra bit från havet. I MB är du automatiskt max några kvarter från havet. Ute längs havet finns det många restauranger, barer, etc. i både MB och PB. Nattlivet mest för yngre människor (20 års åldern).

Varje söndag under de 10 år jag bodde där sprang jag en bra runda med ett gäng killar och vi sprang bl.a. på "the boardwalk" vid MB/PB längs stranden. Man såg alltid ett gäng surfare ute i havet som väntade på en bra våg, även mitt i vintern (och vattnet är kallt), men jag så aldrig några bra vågor där. Verkade ganska mesigt...
Senast redigerad av malama den 2009-09-05 klockan 06:04.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8