ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-29, 11:29

JonathanSv

Medlem
JonathanSv är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Standard 2 Veckor kvar.
Hej, nu är det snart 2 veckor kvar tills jag för första gången sätter mig på ett flygplan, för första gången jag lämnar sverige vid 20 års ålder.
Jag landar i Los Angeles, men efter att hört från många att det är en mer eller mindre pissig stad så ska jag ner till San Diego. (Fick tips från någon här på forumet i någon tråd om det )
Första 5 nätterna är boendet bokat, på ett motell i Temecula, anledningen till valet är för att jag ska träna där.
Men sen bär de nog av ner mot San Diego. Efter ett par veckor där så ska jag vidare mot Las Vegas.

Nu skulle jag villja ha allmäna tips, vad ska jag tänka på? Något jag måste ha med mig och vad är onödigt att ta med sig i packningen? kommer ha med mig ganska snålt med packning.
Andra saker man ska tänka på när man är i dessa trakter?

mvh. Jonathan
Svara med citat

Gammal 2009-08-29, 19:00

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Tänk på att det är ganska varmt där så du behöver inga varma kläder. Shorts och t-shirt går alldeles utmärkt. Och du kan ju köpa en del t-shirts där så packa lätt!

Var någonstans i San Diego skall du bo? Reser du med någon som har tillgång till bil? Så vitt jag vet är det svårt, eller rentav omöjligt på vissa platser, att hyra bil om man inte är minst 21.

Gammal 2009-08-30, 11:19

JonathanSv

Medlem

Standard
Vi har inte bokat boendet i San Diego än, tänkte ta de som det kom...eller är det en dum ide? är det svårt att hitta bra/ billigt boende när man är på plats?
Vi har bara bokat första veckan i Temecula som sagt.
Har du några tips på ställen i San Diego där man kan få bra boende, som ligger i nått bra område?
Hur är Chula Vista som ligger lite söder om SD?

Vi kommer inte ha tillgång till bil? Jag hoppas inte det ska vara något problem att ta sig fram ändå? Det verkar ju inte vara så krongligt som det tydligen ska vara i Los Angeles?
Svara med citat

Gammal 2009-08-30, 19:37

malama

Världsvan
malamas avatar

Standard San Diego
Du kan definitivt klara dig utan bil i centrala San Diego, men Chula Vista är INTE bra. Det ligger en bra bit söder om centrum och du kommer att ha betydligt längre sträcka till alla de platser som är av intresse.

Bästa området för dig är Mission Beach och Pacific Beach (ligger precis intill varandra). Det är ute vid havet, ung, en svensk mil norr om centrum (men lätt att komma dit med buss). Precis öster om MB/PB ligger Mission Bay Park, en mycket stor park som är mycket populär. Massor som springer, går, cyklar, simmar där. MB/PB är också mycket populärt för ungdomar och där finns mycket på kvällarna. Plus att du har stranden mycket nära. Många restauranger etc. Inte så i Chula Vista.

Du kan nog ordna med boende på plats. En annan variant är ju att prata med folk när du kommer till Temecula och kanske få lite rekommendationer, och kanske kolla/boka när du är där.

Gammal 2009-08-30, 20:06

JonathanSv

Medlem

Standard
Okej, Perfekt att prata med dig som är lite insatt i området
Då kan jag passa på och fråga hur området "Loma Portal" är?
har nämligen hittat ett hostel som verkar vara bra där.
Svara med citat

Gammal 2009-08-31, 00:02

malama

Världsvan
malamas avatar

Standard
Loma Portal i San Diego ligger någon km söder om Mission Bay Park. Det ligger också ett par km längre inåt landet - från Ocean Beach (söder om Mission Beach och Pacific Beach). Lokalt kallas de här områdena för OB, MB och PB. OB har en lång och fin pir och är bra om man är intresserad av att fiska. En del surfare också där. Men inte lika mycket "action" som i MB/PB. MB ligger bara några km från Loma Portal och det går som sagt bussar, men MB/PB området definitivt att föredra. I MB/PB kan du i princip bo nästan var som helst och det kommer att vara bra folkliv på kvällarna, med restauranger etc etc runt nästan varje hörn. Loma Portal är mera "residential" d.v.s. enfamiljshus där folk bor, och inte lika mycket aktiviteter.

Du får se en bra karta om du på Google skriver in "where is Loma Portal in San Diego". Där ser du alla områdena som jag nämnt här. Plus en del andra, som centrala San Diego och Old Town (mycket trevligt område att besöka).

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8