ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-13, 16:24

Beatjunkie

Medlem
Beatjunkie är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard San Fransisco
Tänkte åka till SF i höst eller vår och tänkte åka med BA eller Air France. Är det någon som åkt med dem till SF och kan rekommendera något av bolagen?
Svara med citat

Gammal 2009-08-13, 17:20

Helle

Medlem
Helle är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Standard
Hej!
Åkte till usa förra året med Air France och gör ALDRIG om det misstaget igen. Dels var alla connections försenade bla för att personalen behövde "sova" lite till och behövde längre rast. När vi skulle hem satt vi 3!! timmar på planet utan att det lyfte för att vattnet inte fungerade och dem sa absolut ingenting... Det var hemskt. Missade alla förbindelser som gjorde att vi fick åka via danmark och kom hem ca 7 timmar försent. Vi fick en värdecheck på en macka på flygplatsen, som inget av cafeerna tog emot!

Sen träffade vi på två damer också som hade flugit med air france till miami och dem skulle med en kryssning, deras bagage kom aldrig fram så dem fick låna kläder av medpassagerare på båten, bagaget kom 2 dagar innan dem skulle åka hem, väl hemma på landvetter hade inte bagaget kommit med och dem hittade det inte.
Nu i efterhand har jag faktiskt bara hört dåliga rykten om air france, jag tycker inte att i ska åka med dem,
Dem ger ut väldigt dålig information till passagerarna med och kan inte hjälpa en med trasnfers mm...

Det var vad jag hade o säga, inte så positivt men Ville bara meddela vad jag har vart med om. Har bokat en resa till usa i höst igen och åker inte med air france..

Kram o hej / Helle
Svara med citat

Gammal 2009-08-14, 10:37

Nallemaja

Globetrotter
Nallemaja är inte uppkopplad
Nallemajas avatar

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Har bara åkt från San Francisco men kan varmt rekommendera BA. Vi åkte från Kastrup via London till New York med BA när vi åkte till USA och det fungerade fläckfritt.

Samma sak på hemvägen, SF-London-Kastrup.

Ända ev smolken i bägaren är att man måste gå igenom en säkerhetskontroll till på Heathrow när man byter plan. Trots att man håller sig på samma terminal hela tiden och inte har någon som helst möjlighet att handla på sig något som är otillåtet. Jaja, bara att tiga o lida......
Svara med citat

Gammal 2009-08-14, 11:05

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Håller fullständigt med dig beträffande Air France. Något mer arrogant flygbolag är svårt att hitta. För att inte säga omöjligt. Vi hade oturen att flyga med dem t.o.r. Miami. Bagage borta, ständiga förseningar med mera. Droppen var när vi skulle lyfta från Miami. Vi var seatade nästan längst bak (trots att vi hade beställt resan 6 månader tidigare), och satt fruktansvärt trångt. Jag, som är 1.90, kom inte ens ner i sätet. Då kom en flygvärdinna och tryckte mig på huvudet samtidigt som hon sade: "Zit down, zir." Inte fan hjälpte det. Inte ens när en purser kom och skällde på mig kom jag ner i sätet. Långt om länge fick jag sitta längre fram. En oerhört sur flygvärdinna visade mig till platsen, och sedan blev jag konsekvent ignorerad under hela resan. Nej, bojkotta Air France, det har vi gjort för längesen.
Svara med citat

Gammal 2009-08-14, 11:27

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Beatjunkie Visa inlägg

Tänkte åka till SF i höst eller vår och tänkte åka med BA eller Air France. Är det någon som åkt med dem till SF och kan rekommendera något av bolagen?
Har inte åkt med Air France och kommer inte göra det heller efter att ha läst tråden :-)

BA åkte vi med ToR Miami och det fungerade utmärkt. Kan vara lite bökigt på Heathrow men annars inget att klaga på. Annars har Vi åkt med Swiss, Lufthansa, SAS & Air Lingus, till/från USA, och sämst (och dyrast) har SAS varit (obefintlig service och förakt för kunderna).

Gammal 2009-08-14, 14:26

Beatjunkie

Medlem
Beatjunkie är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Standard
Tack för alla svar. Det får nog bli BA eftersom Air France verkar vara ett big no no. Tror vi tar hemvägen via New York.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8