|
|

2009-08-12, 18:45
|
Reg.datum: jan 2007
Rykte: 0
|
Rent a car = säkert?
Hej! Har bokat hyrbil i usa till hösten via rent a car.com
Nu är det så att jag inte förstår deras betalning riktigt! Det står i lite text att dem lägger på 25 procent eller 200 dollar när man betalar bilen, vilket man gör på plats.. är detta en deposition eller blir det mitt bil pris 385 dollar Plus! 200 dollar?
Är det nån som har bokat via dem förut o kan hjälpa mig o klura ut detta?
Tack för all hjälp!
|
|
|

2009-08-13, 08:09
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 7
|
Ja, det är en "credit hold" och du får tillbaka de pengarna när du återlämnar bilen. Kan ta ett par veckor, dock.
|
|
|

2009-08-13, 09:09
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Helle
Hej! Har bokat hyrbil i usa till hösten via rent a car.com
Nu är det så att jag inte förstår deras betalning riktigt! Det står i lite text att dem lägger på 25 procent eller 200 dollar när man betalar bilen, vilket man gör på plats.. är detta en deposition eller blir det mitt bil pris 385 dollar Plus! 200 dollar?
Är det nån som har bokat via dem förut o kan hjälpa mig o klura ut detta?
Tack för all hjälp!
|
Ja det är ganska säkert en deposition men de brukar inte debitera kortet. Alla jag hyrt av har bara dragit kortet så att de har uppgifterna och kan debitera om något skulle gå fel.
RentACar.com verkar dessutom vara väldigt dyra! Har gjort en liten prisjämförelse på min hemsida och där blev priset 1586:- hos den billigaste, RentACar tar 4943:- för samma hyra.
|
|

2009-08-13, 09:19
|
|
Håller med om att de är dyra. Om det går att avboka, fundera på det. Kolla svenska företag som AutoGlobal Sverige - hyrbil (carrental) i Nice, Paris, Malaga, Alicante, Barcelona, Rom, Milano, London, USA mm till exempel. Då vet du också att alla aktuella försäkringar ingår i priset, till exempel.
|
|
|

2009-08-13, 09:30
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pellsson
Håller med om att de är dyra. Om det går att avboka, fundera på det. Kolla svenska företag som AutoGlobal Sverige - hyrbil (carrental) i Nice, Paris, Malaga, Alicante, Barcelona, Rom, Milano, London, USA mm till exempel. Då vet du också att alla aktuella försäkringar ingår i priset, till exempel.
|
Hej Pellsson! Jag försökte kolla priserna på sidan Du tipsar om men det verkar inte funka. Kan bara söka t.o.m. Oktober 2009! Konstigt!
Själv brukar jag hitta de lägsta priserna hos Low cost car rental. Find cheap car hire today – easyCar.
|
|

2009-08-13, 10:02
|
|
hmm ok, jag har bokat en bil ford fusion or similar, 9 dagar för 385 dollar alltså ca 2800 svenska kronor, på budget. När jag har kollat andra bilfirmor så ligger priset på minst 3200..
Ska vara borta 1-10 oktober, flyg till o från LA så om nån har nåt annat förslag tar jag gärna emot det, vill såklart ha det säkraste och billigaste!!
Tack!
|
|
|

2009-08-13, 10:07
|
|
Har precis kollat på easycar och dem verkar väldigt billiga! nån tusing billigare tom! Där kan man få en cab för 2800 medans en sån på holiday autos o rent a car kostar 7000!
|
|
|

2009-08-13, 10:39
|
|
Har nu bestämt att jag ska boka en bil genom easy car, dem verkar billigast. Men hur verkar det med extra förare, min sambo? Hur mycket kostar det o betsäller man det på plats?
|
|
|

2009-08-13, 11:12
|
|
Citat:
Har nu bestämt att jag ska boka en bil genom easy car, dem verkar billigast. Men hur verkar det med extra förare, min sambo? Hur mycket kostar det o betsäller man det på plats?
|
Hej, brukar aldrig själv ha extra förare så jag vet inte vad det kostar och de anlitar olika uthyrae så avgiften varierar säkert. Så här står det på deras hemsida:
"Additional Drivers Any additional drivers are arranged for and paid for locally and are not included in the basic rental price.
An additional fee of up to USD 10 per day, per additional driver will be charged, except where state law provides otherwise. Additional drivers may be required to present a valid license and credit card in their name at the time of rental. (In Manhattan locations, additional drivers must present a valid credit card and valid license in their name)."
Mejla eller ring dem och fråga så kanske de kan ge besked om den exakta avgiften.
|
|

2009-08-13, 11:16
|
|
ska göra det, för då blir det ju 2300 plus ca 7-800, då blir det ju nästan billigare där jag hyrde förut för 2800 med en extra förare.. det spelar ju egentigen inte så stor roll..
|
|
|

2009-08-13, 11:40
|
|
Ja kanske det :-) Jag har väldigt svårt (kan inte) att hitta info på RentACar.com om extraförare, vilka försäkringar som eventuellt ingår mm. saker som påverkar priserna mycket. Provade att boka en bil men hittar ingenstans man kan välja extra förare, hittar bara en liten text längst ner till höger som säjer att extra avgift för extra förare kan tillkomma. Skulle personligen aldrig boka på en så otydlig sida.
Expedia och MrJet brukar också ha bra priser för övrigt.
Lycka till och trevlig resa!
|
|

2009-08-13, 12:16
|
|
Det står ju nästan inte på nån sida hur mycket det kostar för extra förare..
Är det nån som har nåt bra förslag där ni brukar hyra bra bilar? Med en extra förare..
Är lite kluven vilka jag ska välja..
|
|
|

2009-08-13, 13:14
|
|
Vissa uthyrare har en del bilar/priser med inkl extraförare och full tank. Easy Car har så tror jag. Scrolla neråt i billistan och kolla.
|
|
|

2009-08-13, 17:25
|
|
japp hittade det! 2800 för 9 dagar ink en bensintank o en extra förare, billigaste jag hittat så det blir nog det.
Ska man ta den extraförsäkringen som erbjuds? kostar liksom 800 spänn till,, för det är ju för om det händer bilen något o i hemförsäkringen gäller väl bara om det händer en själv något har jag för mig?
|
|
|

2009-08-13, 18:17
|
|
Citat:
japp hittade det! 2800 för 9 dagar ink en bensintank o en extra förare, billigaste jag hittat så det blir nog det.
Ska man ta den extraförsäkringen som erbjuds? kostar liksom 800 spänn till,, för det är ju för om det händer bilen något o i hemförsäkringen gäller väl bara om det händer en själv något har jag för mig?
|
Det är en bra deal! :-)
Vi brukar inte ta extraförsäkringen, utan bara CDW som ingår men det är en smaksak, har aldrig råkat ut för något och pengarna vi sparat på att inte ta försäkringen alla gånger vi hyrt räcker till en stor självrisk om någonting skulle hända någon gång :-)
Kolla upp alla försäkringar Du har, ring försäkringsbolaget och hör, det skiljer en del på olika försäkringar, även reseförsäkringar och de man kan få via kreditkorten.
|
|

2009-08-14, 08:50
|
|
Vi ser till att det ingår
• obegränsad körsträcka
• trafikförsäkring
• kollisionförsäkring
• stöldförsäkring
• flygplatsavgifter
• lokala skatter
Resten fixar den vanliga hemförsäkringen.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|