ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-13, 16:02

klas.malmgren

Nykomling
klas.malmgren är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard Boston: Någon som vet?
Hej jag har planer på att flytta till Boston inom ett år för att jobba. Jag vill veta hur det är att leva i boston rent ekonomiskt, hyra, busskort, el, vatten, skatter? Vilka jobb kan man tänkas få med bara en gymnasieutbildning? Vart ska man vända sig för att hitta jobb, smartaste att åka dit? samma med lägenhet..

Kommer nog på fler frågor om någon insatt kan hjälpa till..

Mvh Klasse
Svara med citat

Gammal 2009-07-13, 19:43

ElDolko

Globetrotter
ElDolko är inte uppkopplad
ElDolkos avatar

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 3

Standard
Har du amerikanskt medborgarskap eller ett green card?

Räkna inte med att kunna åka till USA och konkurrera om arbetstillfällena om du inte har rätt papper i ordning. Jag är ingen expert i ämnet, men något säger mig att du får väldigt svårt att få rätt tillstånd om du inte har ett jobb fixat på förhand.
Svara med citat

Gammal 2009-07-13, 22:23

klas.malmgren

Nykomling
klas.malmgren är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Smile
Jag har medborgarskap så det är egentligen inte det som är problemet. Utan det är att jag har inga kontakter i Boston så har lite svårt att få hjälp.. Så någon som bor i Boston skulle vara till stor nytta.
Svara med citat

Gammal 2009-07-14, 00:48

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 6

Standard
Boston ar inte billigt, sa du bor rakna hogt med hyra och dylikt. Med en gymnasieutbildning sa skulle jag satsa pa restaurangbranschen, bartender eller servitor pa ett bra stalle i Boston och du lar fa bra dricks sa att du klarar dig.

Vet inte hur kollektivtrafiken ar i Boston, men om du inte bor centralt rakna med att du maste skaffa en bil, med allt vad det innebar. Korkort, forsakring och tillstand.

For hyror och bostad, kolla pa Craigs List. Borja dar och ta det steg for steg. Finns sakerligen forum for studenter/ungdomar i Boston dar du kan hitta mer svar pa dina fragor.

/MST
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8