ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-27, 15:47

Gäst

Standard
Vad jobbigt! För min del hann det gå över tio år innan jag besökte USA igen och då de inte brydde sig om min overstay när jag reste hem, så finns det ju ingenting på mig. För mig är det främst ett moraliskt problem: jag vill inte ljuga. Samtidigt så är det ju inte en handling som skadat landet.
Svara med citat

Gammal 2012-03-20, 12:00

spuzz

Nykomling
spuzz är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Rykte: 0

Standard Roadtrip NY, Toronto, Buffalo, Niagara.
Hej,
jag har några funderingar som jag skulle vilja ha lite feedback på.

Åker till USA om ett par dagar och har planerat följande:

24 mars Landar i Newark, sover en natt
25-26 Hyrbil mot Toronto
26-31 Toronto, Niagara, Buffalo (bokat hotell)
31-2 Bil mot New York
2-8 New York

Vad jag undrar är nu om någon har tips på vad man bör se på resan upp mot Toronto och vägen tillbaka till New York igen. Vart man kan bo och hur man bäst kör.

Vi funderar på att ta vägen förbi Thousand Islands och Kingston på vägen upp (omväg på ca 1 timma men ev snabbare gränspassering) där ser ut att kunna vara ganska fint med mycket nationalparker, men är kanske lite väderberoende? Vi är också sugna på att stanna till i Syracuse som ju ligger på vägen oavsett.

På vägen tillbaka har vi pratat om Five Finger Lakes och vinodlingarna där om de är sevärt, men har inte hittat så mycket vettiga trådar om det.

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2012-03-20, 14:46

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Five Finger Lakes och omradet dar med vinodlingarna kan jag definitivt rekommendera. Har inte hort nagon som varit missnojd med sitt besok dar.

Skall fundera lite pa andra saker langs den vagen. Om ni tankt stanna i Syracuse, kolla om det pagar nagot idrottsevenemang. The Cuse har ett bra universitet med manga framgangsrika lag i olika sporter.

MST
Svara med citat

Gammal 2012-03-23, 18:02

spuzz

Nykomling
spuzz är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av MST Visa inlägg

Five Finger Lakes och omradet dar med vinodlingarna kan jag definitivt rekommendera. Har inte hort nagon som varit missnojd med sitt besok dar.

Skall fundera lite pa andra saker langs den vagen. Om ni tankt stanna i Syracuse, kolla om det pagar nagot idrottsevenemang. The Cuse har ett bra universitet med manga framgangsrika lag i olika sporter.

MST
Tack för tipset, dessvärre lirar Syracuse basket dagen före och tennis/lacrosse känns inte som en sport som varken lockar mig eller min sambo. Vi får hitta något mysigt b&b mot Kingston vid 1000 islands och sen smita förbi Five Fingers Lake på tillbakavägen!
Svara med citat

Gammal 2012-05-01, 20:38

Jimmietravel

Nykomling
Jimmietravel är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Standard Simkort till mobilen i USA
Hej

Jag och min tjej ska åka till USA i juni och hyra bil, vi undrar om man kan köpa simkort där som gör att man kan använda gps:en i mobilen (iPhone 4s)?
Telefonen ska fungera i USA.
Vad är USAs motsvarighet till Sveriges kontantkort?
Är det bindningstid på alla "kontantkort"?
Vet du någon operatör eller hemsida där man kan jämföra eller läsa mer?
Vi ska använda gps:en på både väst- och östkusten under 42 dagar.

Tacksam på svar
MVH Jimmie
Svara med citat

Gammal 2012-05-02, 07:18

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmietravel Visa inlägg

Hej

Jag och min tjej ska åka till USA i juni och hyra bil, vi undrar om man kan köpa simkort där som gör att man kan använda gps:en i mobilen (iPhone 4s)?
Telefonen ska fungera i USA.
Vad är USAs motsvarighet till Sveriges kontantkort?
Är det bindningstid på alla "kontantkort"?
Vet du någon operatör eller hemsida där man kan jämföra eller läsa mer?
Vi ska använda gps:en på både väst- och östkusten under 42 dagar.

Tacksam på svar
MVH Jimmie
Jag brukar leta rätt på någon som säljer SIM-kort via ebay, så får man det hemskickat innan avresan. Det ena man behöver göra när man kommer dit är att aktivera numret, vilket man gör via en hemsida.

Vill man uttnyttja en iPhone till fullo så är det AT&T som gäller. Nöjer man sig med edge-hastighet fungerar även T-Mobile. Båda två har kontantkortsalternativ. Dels finns det "prepaid monthly plan", vilket innebär att man betalar en viss summa för en månad så får man ett visst antal minuter och sms. Dels så finns det "pay as you go", och då kostar det hela tiden. Tänk på att i USA kostar det även att svara i telefonen och att ta emot SMS.

Om jag hade bilat omkring i 42 dagar så hade jag nog införskaffat mig en "riktig" GPS-navigator. De kostar inte många hundralappar om man köper den på exempelvis Walmart eller Bestbuy. Då är du oberoende av mobiltäckning...
Svara med citat

Gammal 2012-05-16, 13:57

Fernau

Nykomling
Fernau är inte uppkopplad

Standard
Hej, hittade denna tråd nu efter jag postade ett inlägg, ta gärna en titt och besvara några frågor om tid och ork finns

http://www.reseforum.se/forum/usa/34...ost-eller.html

Stort tack!
Svara med citat

Gammal 2012-05-20, 11:50

Wincent

Nykomling
Wincent är inte uppkopplad

Standard Boende nära New York city
Hej,

Jag undrar om du har något tipps på trevligt samhälle/stad/förort varifrån man lätt kan ta sig in till NYC på ca 30 min (om det nu ens är möjligt), tex med tåg/tunnelbana eller bil. Vi (två vuxna + 1 barn) ska spendera ca 3/½ vecka på östkusten i sommar och vill gärna spendera några dagar inne i NYC men har inte riktigt budget för att bo centralt.

Tacksam för tipps
Svara med citat

Gammal 2012-05-24, 01:50

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Wincent Visa inlägg

Hej,

Jag undrar om du har något tipps på trevligt samhälle/stad/förort varifrån man lätt kan ta sig in till NYC på ca 30 min (om det nu ens är möjligt), tex med tåg/tunnelbana eller bil. Vi (två vuxna + 1 barn) ska spendera ca 3/½ vecka på östkusten i sommar och vill gärna spendera några dagar inne i NYC men har inte riktigt budget för att bo centralt.

Tacksam för tipps
Spontant sa sager jag i sa fall Long Island. Da kan ni ta farjan over. Brooklyn och Queens som andra och tredjeval.

/MST
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8