Citat:
Ursprungligen postat av Jimmietravel
Hej
Jag och min tjej ska åka till USA i juni och hyra bil, vi undrar om man kan köpa simkort där som gör att man kan använda gps:en i mobilen (iPhone 4s)?
Telefonen ska fungera i USA.
Vad är USAs motsvarighet till Sveriges kontantkort?
Är det bindningstid på alla "kontantkort"?
Vet du någon operatör eller hemsida där man kan jämföra eller läsa mer?
Vi ska använda gps:en på både väst- och östkusten under 42 dagar.
Tacksam på svar
MVH Jimmie
|
Jag brukar leta rätt på någon som säljer SIM-kort via ebay, så får man det hemskickat innan avresan. Det ena man behöver göra när man kommer dit är att aktivera numret, vilket man gör via en hemsida.
Vill man uttnyttja en iPhone till fullo så är det AT&T som gäller. Nöjer man sig med edge-hastighet fungerar även T-Mobile. Båda två har kontantkortsalternativ. Dels finns det "prepaid monthly plan", vilket innebär att man betalar en viss summa för en månad så får man ett visst antal minuter och sms. Dels så finns det "pay as you go", och då kostar det hela tiden. Tänk på att i USA kostar det även att svara i telefonen och att ta emot SMS.
Om jag hade bilat omkring i 42 dagar så hade jag nog införskaffat mig en "riktig" GPS-navigator. De kostar inte många hundralappar om man köper den på exempelvis Walmart eller Bestbuy. Då är du oberoende av mobiltäckning...