ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-05-26, 16:20

Gäst

Standard Drunk in public visa waiver
Hej

Jag åker med jämna mellanrum till USA både för semester och jobb.

Senast jag var där så blev jag arresterad för drunk in public vilket är i princip fyllecell i sverige. Jag ska betala in 97 dollar för att slippa rättegång.

Nu undrar jag om jag kan resa på visa waiver eller inte?
Ska jag fylla i ja eller nej på frågan:

B) Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?

Någon som har en aning?
Svara med citat

Gammal 2009-05-26, 16:26

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej

Jag åker med jämna mellanrum till USA både för semester och jobb.

Senast jag var där så blev jag arresterad för drunk in public vilket är i princip fyllecell i sverige. Jag ska betala in 97 dollar för att slippa rättegång.

Nu undrar jag om jag kan resa på visa waiver eller inte?
Ska jag fylla i ja eller nej på frågan:

B) Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?

Någon som har en aning?
Nej, du kan inte resa pa visa waiver. Om du har blivit arresterad i USA sa maste du soka specialvisum pa ambassaden for att bli inslappt igen. Ring dit, dom kan beratta for dig vad du maste gora.

/MST
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8