ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-05-07, 23:26

JennieMagnusson

Medlem
JennieMagnusson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Rykte: 3

Standard Du som vart i SF,LA OCH LV
Om du under 9 dagar bara fick besöka två av dessa två städer, vilka hade du valt och varför??
Svara med citat

Gammal 2009-05-08, 00:02

San Fransisco & Las Vegas

Standard San Fransisco & Las Vegas
Citat:
Ursprungligen postat av JennieMagnusson Visa inlägg

Om du under 9 dagar bara fick besöka två av dessa två städer, vilka hade du valt och varför??
San Fransisco & Las Vegas. San Fransisco har spårvagnarna, kullerstensgatorna, alcatraz & golden gate bron. En mysig stad helt enkelt. Det finns inget ställe som Las Vegas. Mitt ute i öknen ligger denna håll-igång-stad. En plats som man bara måste besöka en gång i livet. Att bosätta sig i staden, skulle inte funka. Man skulle inte orka med tempot.

Således hamnar Los Angeles utanför. Det är för mycket glamour över staden. Om man är ett fan av tv-serier så har man sett mycket av miljön redan. Klart att LA är schysst stad att besöka. En kust-stad är alltid en kust-stad. Dock kan man ju åka till Monaco eller St Tropez istället om man vill uppleva samma glamour, fast i Europa, till ett lägre flygpris.
Svara med citat

Gammal 2009-08-10, 14:31

pllk06

Nykomling
pllk06 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Standard
Jag hade nog valt LA och Vegas istället

Visst är SF en riktigt mysig stad, men LA är så mycket mer än en stad, det är som ett helt land i sig nästan. Varje område är sin egen stad och att tex hyra inlines i St Monica och kika på badvakter a la Baywatch eller kika på basketspelarna i Venice, cruisa runt på Rodeo Drive, partaja i West hollywood osv ja det är en upplevelse som jag inte skulle vilja vara utan!

Håller sen med om att Vegas är nåt helt eget som måste upplevas så den får vara kvar!

Har en del bilder från Kalifornien på min blogg, kika gärna:
Fredriks Värld: kalifornien

//Fredrik
Svara med citat

Gammal 2009-08-10, 17:38

Gäst

Standard
Måste hålla med signaturen SF & LV.
På 4-5 dagar hinner du se mycket av SF, men dessa dagar räcker inte till för LA. Pga trafiken i LA är så intensiv så det är svårt att hinna med flera saker på en dag.
När jag var där åkte vi från Hollywood till Venice Beach och körtiden var dryga timmen och detta var mitt på dagen när det är lågtrafik.
Svara med citat

Gammal 2009-08-11, 19:04

josse79

Standard
Tågluffade på västsidan förra sommar,
SF var helt klart en av höjdpunkterna, mysigt och sevärd stad, mycket att göra utan att ta sig långa sträckor, kollektivtrafiken var enkel och billig, ett stort nöje att bara gå runt i de olika kvarteren.

I LA tyckte jag att det tog evigheter att ta sig runt, men gillade området jag bodde på santa monica, venice beach var det gångavstånd. Men i övrigt, ljummet imponerad.

Vegas var underbart att komma till, bodde relativt billigt i ett av temahotellen, vilket var avkoppling och lyx för mig som hade hängt på hostel och tåg nästan en månad. Spel, buffér, Grand canyon läckert och kolla in alla tema-hotell insupa stämningen. Man kan hitta billiga biljetter till olika tillställninga.
Satsa på ett av de stora hotellen om du åker dit, det behöver inte vara så dyrt som du kan tro.

Alltså mitt val skulle vara SF och LV.

Reser du själv och vill träffa nya vänner, bo på hostel (dock inte i Vegas har jag hört).
Svara med citat

Gammal 2009-09-01, 21:20

tatiana

Medlem
tatiana är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av josse79 Visa inlägg

Tågluffade på västsidan förra sommar,
SF var helt klart en av höjdpunkterna, mysigt och sevärd stad, mycket att göra utan att ta sig långa sträckor, kollektivtrafiken var enkel och billig, ett stort nöje att bara gå runt i de olika kvarteren.

I LA tyckte jag att det tog evigheter att ta sig runt, men gillade området jag bodde på santa monica, venice beach var det gångavstånd. Men i övrigt, ljummet imponerad.

Vegas var underbart att komma till, bodde relativt billigt i ett av temahotellen, vilket var avkoppling och lyx för mig som hade hängt på hostel och tåg nästan en månad. Spel, buffér, Grand canyon läckert och kolla in alla tema-hotell insupa stämningen. Man kan hitta billiga biljetter till olika tillställninga.
Satsa på ett av de stora hotellen om du åker dit, det behöver inte vara så dyrt som du kan tro.

Alltså mitt val skulle vara SF och LV.

Reser du själv och vill träffa nya vänner, bo på hostel (dock inte i Vegas har jag hört).
Har vart i alla städer.

Vegas är ju Vegas...om du gillar sena nöjen, billig booze och jääääättebilliga hotellpriser, bo 4.stjärnigt för under 500 lappen i dubbelrum. Lågsäsong; ca 300 kr. Plastigt till tusen men rätt festligt. Sedan finns det ju massa utflykter till Grand Canyon för inte en så dyr peng kan du flyga helikopter och landa där. Otroligt!

SF är kanonfint. Bra att ta sig fram kommunalt, vilket ABSOLUT INTE funkar i LA där alla har bil. Buss är till för psykfall och hemlösa. Har aldrig varit så rädd i hela mitt iv som på en buss där, och då har jag varit mitt i en våldsam riot i belfast. Men LA har Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica (baywatchstranden) och massa annat kul. Tror att det beror på vad du gillar och är ute efter?
Svara med citat

Gammal 2009-09-05, 22:36

JennieMagnusson

Medlem
JennieMagnusson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Rykte: 3

Standard
Tack för era svar!
Vi har iaf bokat följande:
30/12-1/1 Las Vegas
2-3/1 Bila t/r Grand Canyon (en övernattning i GC)
4-7/1 SF

Känns bra både med tiden och de städer vi valt
Svara med citat

Gammal 2009-09-06, 14:28

tatiana

Medlem
tatiana är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Bra val! Dessa städer är galet olika varandra, gillar du kontraster så har du valt rätt! Vilket hotell i Vegas ska ni bo på? Jag har pått på Cesars palace, Sahara, Excalibur, och stratosphere (hotellet med stora utsiktstornet). Det absolut vackraste hotellet heter "The venetian" och som namnet antyder ser det ut som ett litet venedig med gondoler utanför man kan åka runt i. Detta hotell tycker jag Definitivt ni ska besöka och koll in lite, eftersom det är så "anti vegas"
Vissa gäster under lågsäsong erbjuder man gratis hotellnätter, allt för att hålla kvar dem vid spelmaskinerna. Kanske får ni det erbjudandet med?
Hoppas att ni får en fantastisk resa, glöm inte varma kläder till SF bara, det kan bli kallt som faen där.
mvh
tatiana
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8