ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-12, 00:39

HowlinWolf

Nykomling
HowlinWolf är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard Vad göra i Philadelphia?
Jag ska till New York i augusti och funderar kanske att ta en liten tripp till Philadelphia, som med tåg bara ligger 1,5 h bort. Dock skiljer tåg- och busspriserna sig markant åt. Jag räknade ut att jag tjänar över 500 kr om jag tar buss istället för tåg, dock får jag lägga till 1 h på helhetsresandet men det är egentligen inte mycket.

Så vad göra i Philadelphia? Staden är, näst eftersom Boston, ett av USA:s mest historiska städer och jag ska väl besöka Liberty Bell bl a. Får kanske bli ett besök på Geno's berömda cheesesteak-ställe, eller det kanske finns något bättre?

Har någon fler tips vad man kan göra i Philly?
Svara med citat

Gammal 2009-04-12, 02:20

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 6

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf Visa inlägg

Så vad göra i Philadelphia? Staden är, näst eftersom Boston, ett av USA:s mest historiska städer och jag ska väl besöka Liberty Bell bl a. Får kanske bli ett besök på Geno's berömda cheesesteak-ställe, eller det kanske finns något bättre?

Har någon fler tips vad man kan göra i Philly?

Ja, Liberty Bell och Independence Hall ar val tva givna. Samma sak med South Street, dar du hittar cheesesteaks som slar alla andras. Personligen gillar jag Jim's battre (forsok sla rekordet, tror det ar 14 cheesesteaks pa rad), men Geno's ar inte illa det heller. South Street ar kul att se, ta en ol har och dar och kolla in folket. Beroende pa hur mycket tid du har, ta en promenad i centrum runt Rittenhouse Square, The Art Museum ar alltid populart (atminstone om man sett Rocky-filmerna). Om du har tid, forsok besoka nagot idrottsevenemang. I augusti sa kanske du kan fa en biljett till the Phillies om du kollar runt lite pa natet. Philly Zoo ar en riktigt fin anlaggning om du gillar sadant. Boathouse Row ute vid Kelly Drive ar fint, men det ar lite utanfor centrum.

Mycket av charmen med Philly ar egentligen bara att ga runt i stan, jag alskar att bara ga runt i centrala Philly och strosa runt. Vad galler transport for langre strackor, ta en taxi. Bara att vinka in dom. Tunnelbana finns men taxi ar enklare och snabbare.

Se till att undvika West Philly och omradet runt Temple University. Det ar de mindre roliga omradena. Dar har du val nog for en dag i alla fall.

/MST
Svara med citat

Gammal 2009-04-12, 13:56

HowlinWolf

Nykomling
HowlinWolf är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard
Tack för infon. Eftersom jag bara är där en dag är det bäst att prioriterade så lite som möjligt. Jag finner en större charm i att bara strosa runt och uppleva en ny stad, än att springa runt på muséer, sevärdheter och dylikt. Men det är väl inte orimligt att kunna gå från city (vid Liberty Bell ungefär) till South Street? Och vad utgör South Street egentligen, gamla arbetskvarter? Är det lite som South Boston eller?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8