ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-07, 15:57

Gäst

Smile USA i Juli?
Som rubriken antyder så tänkte jag mig "over there" till sommaren,nu har jag lite funderingar angående klimat mm. North Carolina eller Virginia har jag fått för mig skulle vara uthärdligt om man prompt vill till södern som jag,stämmer det tro?Någon med erf?

Andra synpunkter på dessa stater mottages tacksamt,allt av intresse.
Svara med citat

Gammal 2009-01-07, 17:15

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 6

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Som rubriken antyder så tänkte jag mig "over there" till sommaren,nu har jag lite funderingar angående klimat mm. North Carolina eller Virginia har jag fått för mig skulle vara uthärdligt om man prompt vill till södern som jag,stämmer det tro?Någon med erf?

Andra synpunkter på dessa stater mottages tacksamt,allt av intresse.
Hej !

Juli ar normalt valdigt varmt, rakna med minst 30 grader och hog luftfuktighet. Allt beror pa hur "uthardlig" du ar. Tempraturer upp emot 100F ar inte ovanligt.

Kolla den har sidan for genomsnitt, den kanske hjalper lite :
Weather History - CityRating.com

Annars sa ar det bra resmal bagge tva, Myrtle Beach, Virginia Beach, mycket historia och en del fina stader inom rackhall for dagsturer.

/MST
Svara med citat

Gammal 2009-01-07, 19:14

Gäst

Smile Varmt och skönt....
då alltså,men inte värre än här hemma kanske? 30 grader låter ju inte SÅ vansinnigt farligt,men nån ökenhetta a la Las Vegas funkar nog inte :-) Nåt jag undrar över är däremot denna luftfuktighet alla talar om,vad innebär det när det kommer till hur man upplever värme,är det stor skillnad mot en Svensk sommardag?

Tack för ditt svar förresten/ Rex
Svara med citat

Gammal 2009-01-07, 19:57

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
En typisk sommardag i amerikanska södern går inte att jämföra med en typisk svensk sommardag. För det första är du mycket längre söderut (ung. samma breddgrader som Nord-Afrika) så solen är MYCKET starkare. Sedan så är kombinationen hög luftfuktighet-hög temperatur mycket jobbig, speciellt om man är ute och rör på sig som man ju ofta gör på semester. Man svettas mycket mer, vilket i sig själv kan vara otrevligt, men det innebär också att det är viktigt att ersätta vätskeförlusten regelbundet under dagen. Och är man inte van vid det inser man ofta inte problemet förrän det är för sent. Kan leda till problem typ huvudvärk, total utmattning, magproblem etc. Alltså inget livshotande (för det mesta!) men kan defintivt förstöra den dagen!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8