ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-09, 07:05

Gäst

Standard Fullständiga namn på biljetten?
Vi åker till Washington i jan och när vi köpte flygbiljetter sa jag våra fullständiga namn (alltså inkl mellannamn) eftersom jag hört att det ska vara så. "-Nej, det räcker med tilltalsnamn och efternamn!" sa dom på resebyrån. "-Jaha, okej då...", sa vi. Men så här i efterhand gnager det: Tänk om hon har fel? Det är ju så himla noga med allt nu för tiden. Vad säger vana resenärer på forumet? Räcker det verkligen med tilltalsnamn och efternamn på biljetten eller får vi problem nu?
Svara med citat

Gammal 2008-12-09, 07:11

ElDolko

Globetrotter
ElDolko är inte uppkopplad
ElDolkos avatar

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Ni får inga problem, det lovar jag.
Själv har jag mitt "mellannamn" som tilltalsnamn, och ett annat namn som förstanamn. Men det har aldrig betytt några problem för mig när jag rest till USA. Dom är vana vid att inte alla namn i passet står representerat på biljetten.
Svara med citat

Gammal 2008-12-09, 20:48

Gäst

Standard
Tack för svaret ElDelko! Hade det varit vilken annan plats som helst än USA hade jag inte bekymrat mig, men det är lätt att själv bli nojjig när man hör om all security och paranoia and whatnot när man ska dit!
Svara med citat

Gammal 2008-12-10, 15:31

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Tilltalsnamn och efternamn racker. Ni har inget att oroa er over.

/MST
Svara med citat

Gammal 2008-12-11, 21:55

Gäst

Standard
Tack Globetrotter & ElDolko, det låter bra! Har kollat lite på forumet nu och det är ju väldigt vanligt med nojja inför inresa till USA märker jag, så man är inte ensam.
Svara med citat

Gammal 2008-12-15, 12:40

kvarnby

Medlem
kvarnby är inte uppkopplad
kvarnbys avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Standard
Hej, så länge namnen återfinns i passet och är stavade likadant som där så går det bra.

Trevlig resa.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8