ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-07, 21:10

Frosty

Nykomling
Frosty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard Akut! Hjälp angående resa till NY
Hej, jag funderar på att åka till New York nu under nyår, tänkte åka den 29/12-2008 och komma hem den 2/01-2009. Har kollat upp diverse sidor som resfeber.se där jag fick ihop en paketresa för 14000 per person ungefär. Vet ni om man kan få ihop en resa billigare nu på annat sätt än genom liknande sidor som gör paketpris? Skulle uppskatta hjälp att hitta en billigare resa till New York av er på forumet som är lite mer erfarna. Vet att jag är ute i sista minute, men jag vill verkligen iväg nu så uppskattar all hjälp jag kan få.

Vi kommer vara två stycken som åker och vi kommer dela rum så man sparar lite extra på det.

Sen det är med reseförsäkring, måste man ha det för att komma in i landet?
Senast redigerad av Frosty den 2008-12-08 klockan 15:01.
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 11:16

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Ett par följdfrågor:

Åker du ensam? Det blir ju olika hotellkostnad för en eller 2 pers. Eller accepterar du delat rum på vandrarhem?

Menar du att du ska vara hemma 2/1, i så fall måste du åka från NY 1/1. Då blir det två hela dagar i NY.

Reseförsäkring har jag inte hört talas om att man måste ha. Dock har jag det nog i villaförsäkringen samt att jag betalar resan med Visa-kort. Fast köper man resa och boende samtidigt (vilket jag aldrig gjort) så gäller väl dessutom statliga resegarantin.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 11:33

PeterO

Världsvan

Standard
Med www.supersavertravel.se finns det ToR New York för under 8.000 och bor du sedan på Seafares eller www.carltonarms.com kommer hotellkostnaden att ligga mellan 2.400 och 4.500 kr (beroende på svaret på mina tidigare frågor).

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 13:38

Frosty

Nykomling

Standard
Vi kommer vara två som åker och vi tänkte åka hem 2/1 från New York.
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 14:22

PeterO

Världsvan

Standard
Har du fått ihop en resa för 2 för 14.000 kr?

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 14:50

Frosty

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av PeterO Visa inlägg

Har du fått ihop en resa för 2 för 14.000 kr?

/PeterO
14 000 per person. Vad skulle det kosta om man går efter det du tipsar om per person? Vi ska dela rum så på det sättet lär vi ju spara lite?
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 16:47

PeterO

Världsvan

Standard
Flyget kostar nu 8.078 kr/person. Det har blivit ett par hundra dyrare sedan i morse!
Jag testbokar då via supersavertravel enl ovan. Det är Islanderair man flyger med.

Hotellen jag rekommenderar är Seafares, Seafarers & International House for sojourners. som kostar 131 dollar per natt i dubbelrum med dusch. Det andra Ye Olde Carlton Arms Hotel håller ung samma pris.

Båda dessa hotell bokas via epost, adress på hemsidan. Skicka ett brev och fråga om de har rum. De har även rum med gemensamt bad, de duger bra.

Du bör kunna få ett pris kring dryga 2.000 kr/person för 4 nätter och då hamnar du på dryga 10.000 per person. Det finns ju tips om fler hotell i andra trådar här i forumet.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 17:15

Frosty

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av PeterO Visa inlägg

Flyget kostar nu 8.078 kr/person. Det har blivit ett par hundra dyrare sedan i morse!
Jag testbokar då via supersavertravel enl ovan. Det är Islanderair man flyger med.

Hotellen jag rekommenderar är Seafares, Seafarers & International House for sojourners. som kostar 131 dollar per natt i dubbelrum med dusch. Det andra Ye Olde Carlton Arms Hotel håller ung samma pris.

Båda dessa hotell bokas via epost, adress på hemsidan. Skicka ett brev och fråga om de har rum. De har även rum med gemensamt bad, de duger bra.

Du bör kunna få ett pris kring dryga 2.000 kr/person för 4 nätter och då hamnar du på dryga 10.000 per person. Det finns ju tips om fler hotell i andra trådar här i forumet.

/PeterO
Det låter ju bra, men jag hittar inte samma flygresa som du har hittat med Icelandair, jag får 8 616:- som billigaste pris med Czech Airlines. Vad använder du för sökkriterier för att få fram priset kring 8000?
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 23:25

PeterO

Världsvan

Standard
Från Arlanda
Till New York
Ut 29/12-08
Hem 2/1-09
1 person

Nu får jag priset 7.953 kr, så det har gått ner lite ...

/PeterO
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8