ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-12-05, 12:51

Gäst

Standard billigaste flyg till seattle?
Tjena, söker efter billiga flygbiljetter till Seattle, wa från köpenhamn, vill ha en enkelbiljett bara, när jag sökte "copenhagen to seattle" på google står det i det första resultatet 'Flight from Copenhagen to Seattle from 298 euros' Kan detta verkligen stämma? När jag sökt på de flesta platser kostar det runt 11 000 kronor för en biljett, hur hittar man de billigaste biljetterna, kostar det också olika mycket beroende på när och vilken tid på året man reser osv.

tack för hjälp, mvh
Svara med citat

Gammal 2008-12-05, 14:35

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Ett tips är att läsa innantill vad som står på sidan:

"Best offer found for Copenhagen to Seattle
Continental Airlines 298 euros one way on 13 octubre 2008 from Copenhagen International Airport (Copenague ) to Seattle All Airports (Seattle)"

Priser på flygstolar ändras löpande och varje avgång, varje stol, varje flygbolag, varje rutt har sin egna prissättning. När man flyger interkontinentalt kan det dessutom ofta vara billigare att köpa en t/r biljett och skippa hemresan, än att köpa en enkel biljett.

Billiga flyg till Seattle ser jag att det finns biljetter från CPH till SEA från ca 4600 kr t/r.
Svara med citat

Gammal 2008-12-09, 11:35

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

När man flyger interkontinentalt kan det dessutom ofta vara billigare att köpa en t/r biljett och skippa hemresan, än att köpa en enkel biljett.
När man flyger till USA så måste man dessutom ha en t/r biljett. Annars kommer man inte in.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8