ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-01, 22:31

Gäst

Standard Fint hotell i New york
Hej, jag har tänkt att åka till New york i vår. Behöver lite tips på ett bra/fint hotell (4 stjärnigt) , inte allt för dyrt, helst nära central park , någon som har nått tips?
Svara med citat

Gammal 2008-11-04, 13:16

GustafSilfver

Nykomling
GustafSilfver är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Standard Bra hotell i NYC
Var i NY för 2 veckor sedan och bodde på Roosevelt Hotel, helt kanon med bra placering. Betalade ett mkt rimligt pris trots att jag åkte via en resebyrå. Prova att kontakta c h r i s c a r l . s e

Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2008-11-05, 11:21

Gäst

Standard
Rekommenderar en titt i forumet om New York på Travelpix.nu där finns info om många populära hotell i New York.

Travelpix reseforum ~ New York
Svara med citat

Gammal 2008-11-06, 00:58

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Jo, det står ju en del om hotel i Travelpix, men det är väl mest snäppet sämre än ****. Hudson Holel som nämns har t ex 'bara' 3 stjärna enligt hotels.com.

4-stjärniga är t ex Empire Hotel och The Waldorf Astoria. Empire har extrapris just nu så man får ett rum för $263. Annars är väl snittet snarare $400 för en natt i dubbelrum. Glöm inte att lägga till drygt 13% till de priser som står angivna.

Roosevelt Hotel (som nämns i den här tråden) har 3½ stjärna och har ett snittpris för en natt vid bokning av en vecka på $256 (+13%) men bokar man nu en vecka i början av april så kommer man undan med $192/natt (+13%) men då måste man betala vid bokningen.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2008-11-30, 13:19

Gäst

Standard
Vet inte hur många stjärnor det har, men jag bodde på Sheraton Hotel & Towers. Det är ett stenkast ifrån Times Square och några minuters promenad från Central Park.

Edison Hotel är också mycket fint och centralt. Men kanske det var så att du ville bo så att du har utsikt över Central Park? Då har jag tyvärr inga tips. Dessa två hotell är dock inte på tok för dyra och de ligger dessutom rätt centralt.
Svara med citat

Gammal 2009-03-22, 17:15

Gäst

Standard De tre hotell som är populärast i New York
De tre hotell som är populärast i New York, framförallt bland Svenskar, Norrmän, Danskar, Tyskar och Fransmän är..

*Roosevelt Hotel (RooseveltHotel.se - Roosevelt Hotel New York)

Roosevelt Hotel ligger på nära avstånd till allt som New York (NY) kan erbjuda och 11 km (6 miles) från New York (NY) internationella flygplats. 1,015 rum med alla bekvämligheter och alla tjänster som man förväntar sig av ett 3-stjärniga hotell. För att göra gästens vistelse behaglig har alla rum rum för ickerökare, luftkonditionering, betalfilmer, reception, hårtork. Gästerna har tillgång till hotellets utmärkta faciliteter och tjänster som inkluderar rumsservice dygnet runt, bar/pub, tvättservice/kemtvätt, restaurang, salong, business center. Gästerna har på detta hotell tillgång till sport- och fritidsaktiviteter så som gym/fitness utrustning. Allt på hotellet fokuseras på gästen för att säkerställa dennes komfort.

*Milford Plaza (MilfordPlaza.se - Milford Plaza Hotel New York)

Milford Plaza Hotel ligger i hjärtat av Broadways teaterkvarter - runt hörnet ligger hela fjorton Broadway-teatrar! Dessutom är det lätt att ta sig till hotellet med allmänna kommunikationer.

Alla gäster på Milford Plaza Hotel har gratis tillgång till hotellets fitnesscenter. Den tillmötesgående hotellpersonalen gör sitt yttersta för att du ska få ut så mycket som möjligt av ditt besök. De hjälper dig gärna med teaterbiljetter, sightseeing och transport.

Milford Plaza Hotel är ett idealiskt hotell för både affärs- och fritidsresenärer.

*Empire Hotel (Empirehotel.se - Empire Hotel New York)

Empire Hotel ligger bra till mittemot Dante Park, mellan Lincoln Center och Central Park. Time Warner Center och butikerna vid Columbus Cirkle ligger ett kvarter från hotellet. Hotellet 413 rum, alla med platt-TV och dataport, bar, spa och en åretrunt öppen pool på taket.

Jag har själv bott på både Empire Hotel och Milford Plaza, ger dem båda toppbetyg från min sida!

Hoppas ni får en riktigt fin semester i New York!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8